חן ליברמן, מנהל מחלקת מכירות מרחב מרכז בכלל ביטוח: יש משמעות גדולה בריצה קדימה, ללא חשש משינויים, תוך אימוץ וניצול מרבי של התמורות בענף הביטוח

חן ליברמן, מנהל מחלקת מכירות מרחב מרכז בכלל ביטוח: יש משמעות גדולה בריצה קדימה, ללא חשש משינויים, תוך אימוץ וניצול מרבי של התמורות בענף הביטוח

אחת התכונות החשובות בעיני לניהול מוצלח היא היכולת להציב מטרות, לתכנן את דרך ההגעה אליהן, והכי חשוב לרתום את צוות העובדים מתוך שותפות אמיתית וחדוות עשייה, לצעוד עמך את הדרך ולהשיג מטרות אלו

חן ליברמן, מנהל מחלקת מכירות מרחב מרכז בכלל ביטוח ופיננסים, התחיל את דרכו המקצועית לפני חמש שנים בתפקיד מנהל פיתוח עסקי. חן עסק בניהול גם לפני הגעתו לענף הביטוח.

ליברמן בן 33, נשוי לג'ני וגר ברעננה, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

ליברמן: הקורונה הקפיצה לדעתי את ענף הביטוח קדימה בכמה שנים. השינויים הטכנולוגיים שחברות הביטוח והסוכנים נאלצו לאמץ ולבצע, הן בתחום העבודה מרחוק והן בהנגשת מידע, הם גדולים וחשובים, וזו רק ההתחלה. השינויים עדיין בתהליך התהוות, אך הם צוברים תאוצה. הקורונה הדגישה את חשיבות הכלים הדיגיטליים והטכנולוגיים לעבודה יעילה יותר, ותהיה לה השפעה רבה בשנים הקרובות.

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

ליברמן: ההמלצה הטובה ביותר שאני יכול לתת היא להיות חרוצים ולהתעלם מרעשי רקע. אנחנו נמצאים בענף מורכב שמצוי בתקופה מאתגרת, ולכן ישנה משמעות גדולה בריצה קדימה, ללא חשש משינויים, תוך אימוץ וניצול מרבי של התמורות בענף הביטוח.

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

ליברמן: הקדמה היא המפתח. כמאמין גדול בקדמה טכנולוגית, אני רואה כבר היום את השינויים הדרמטיים שחלים בסוכנויות, שינויים שלא יכלו לקרות לולא שימוש והטמעה של מערכות טכנולוגיות מתקדמות. לטעמי, מי שיידע לנצל את השירותים הטכנולוגים השונים, גם בקרב חברות הביטוח וגם בקרב גורמים חיצוניים, ימשיך לצמוח ויפרח.

* מהם להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

ליברמן: מוסד סוכני הביטוח ילווה את שוק הביטוח עוד שנים רבות קדימה. הם השותפים שלנו, והם צועדים עמנו כברת דרך משותפת. על אף השינויים הרבים בשנים האחרונות, יותר ויותר סוכנים צעירים ורעבים נכנסים לענף, וסוכנים ותיקים ממשיכים לייצב את עצמם כאנשי מקצוע רציניים ואיכותיים עבור הלקוחות שלהם בכל תחומי הביטוח השונים. היכולת שלנו להנגיש לסוכני הביטוח פתרונות דיגיטליים מתקדמים, בכל ההיבטים והתחומים, לצד הטמעה ואימוץ של אותם פתרונות על ידי הסוכנים, זה העתיד.

* כיצד אתה רואה את הענף בעוד עשר שנים?

ליברמן: בעוד עשר שנים אני צופה כי ענף הביטוח יהיה מבוסס טכנולוגיה מתקדמת יותר, מקצועיות הסוכנים והעובדים תעמיק ותגדל, ושיתופי הפעולה שיירקמו בין חברות הביטוח לסוכנים יהיו עוצמתיים יותר – כל אלו תהליכים שייטיבו באופן ישיר עם לקוחות הקצה.

* ספר על המעבר לניהול – מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול, ומה בעיניך התכונות החשובות להצלחה?

ליברמן: עסקתי בעולם הניהול גם לפני הגעתי לענף הביטוח והתחברתי מאוד. תמיד אהבתי לקדם אנשים ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם. זה תחום שמייצר הרבה עניין, שרק הולך ומתפתח כל הזמן, והשמיים בו הם הגבול. אחת התכונות החשובות בעיני לניהול מוצלח היא יכולת תכנון. היכולת להציב מטרות, לתכנן את דרך ההגעה אליהן, והכי חשוב לרתום את צוות העובדים שלך מתוך שותפות אמיתית וחדוות עשיה, לצעוד עמך את הדרך ולהשיג מטרות אלו.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

ליברמן: ההישג המשמעותי ביותר מבחינתי הוא גיבוש צוות מפקחים מקצועי במהלך השנתיים האחרונות, אשר הגיע להישגים עסקיים גבוהים. מדובר בצוות של אנשים איכותיים ורציניים שאני גאה בהם מאוד.

* במה היית עוסק אם לא היית עובד בענף זה?

ליברמן: אם לא הייתי בענף הביטוח, הייתי משתלב בתחומי ההייטק והטכנולוגיה שאני מוצא בהם עניין רב.

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

ליברמן: האדם שלמדתי ממנו בעיקר על מקצועיות וניהול היה אבי, זכרונו לברכה. למדתי ממנו שמכל אדם ניתן ללמוד ולהחכים, וחשוב להקשיב לסובבים אותך – לא כל החוכמה נמצאת אצל אדם אחד.

בזכותו, חונכתי על ערכים של כבוד הדדי ואמון, טיפול איכותי ומקצועי בלקוחות, וביסוס דרך מקצועית משותפת עם עובדים ושותפים עסקיים.

 



כתיבת תגובה