ורד וולפס פאר, מנהלת משאבי אנוש בשלמה ביטוח: לענף הביטוח יש מה להציע – מדובר באחד הענפים עם פוטנציאל ההתקדמות הגבוה ביותר לעובדים

ורד וולפס פאר, מנהלת משאבי אנוש בשלמה ביטוח: לענף הביטוח יש מה להציע – מדובר באחד הענפים עם פוטנציאל ההתקדמות הגבוה ביותר לעובדים

ענף הביטוח חייב למתג את עצמו כאטרקטיבי עבור הצעירים ולחזור למשוך את הצעירים האיכותיים והשאפתנים לשורותיו. הישג משמעותי: הפיכת מחלקת משאבי אנוש לשותפה עסקית ומשמעותית בקבלת ההחלטות


ורד וולפס פאר
, מנהלת משאבי אנוש בשלמה ביטוח. היא בעלת תואר ראשון בשירותי אנוש וחינוך מיוחד מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב –  קרייריסטית ואשת משפחה גם יחד. בת 37, אמא של איתי (7), ינאי (5) ורואי (1), נשואה לערן ומתגוררת בנתניה. בזמנה האישי אוהבת לטייל בארץ ובעולם, לאפות ולהתנדב למען הקהילה.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

וולפס פאר: האתגר של הארגון בראיית משאבי אנוש, שמלווה אותנו בשנה האחרונה ויימשך במהלך שנת 2021, הוא עבודה בתקופת הקורונה ומעבר למודל העבודה ההיברידית. תקופה זו יצרה שינויים רבים, חייבה אותנו לחשב מסלול מחדש ולהגמיש את העבודה למציאות שאנו חיים בה. ההסתגלות לנורמה החדשה הייתה מאמץ משותף של ההנהלה והעובדים, אגף טכנולוגיות ומידע וכלל מחלקות החברה ובעקבותיו אנו יכולים להמשיך להתנהל מרחוק באופן כמעט זהה לעבודה מהמשרד.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

וולפס פאר: האתגר המשמעותי מבחינת משאבי אנוש בתקופה זו הוא להמשיך לשמר את מערכות היחסים הטובות בין היחידות השונות ולשמור את העובדים מאושרים ואפקטיביים בעבודתם. בשלמה יש אווירה מחברת והיא מצליחה וצומחת בזכות היתרון האנושי שלה.

אתגר נוסף וחשוב מאוד בתקופה זו היא גיוס אנשי מקצוע ולא בדרך המסורתית. אנחנו בשלמה שומרים על ערך המשפחה כערך עליון וכל עובד שאנו מגייסים הופך לבן משפחה.

לעובדים יש הזדמנויות להיחשף לתחומי עבודה מגוונים ובכל תפקיד אפשר להשפיע ומכל תפקיד אפשר להתקדם.

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

וולפס פאר: ענף הביטוח חייב למתג את עצמו כאטרקטיבי עבור הצעירים ולחזור למשוך את הצעירים האיכותיים והשאפתנים לשורותיו. מדובר בענף מרתק ותעשייה שיש בהם מקום לצמיחה והתקדמות, אשר משולבים בהם גם אלמנטים של קדמה וחדשנות. אין ספק שכניסה של כוח אדם איכותי תמשיך ותוביל אותו קדימה. לענף יש הרבה מה להציע לעובדים הנכנסים אליו, מדובר באחד הענפים עם פוטנציאל ההתקדמות הגבוה ביותר עבור עובדים ולכן חשוב להמשיך ולסחוף את הצעירים אליו.

* כמה זמן את עובדת בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

וולפס פאר: את הקריירה המקצועית התחלתי בצבא בתפקיד קצינת הדרכה ומשם התחילה ההתאהבות בתחום עיסוקי כיום. לעולם הביטוח הגעתי לפני כתשע שנים. התחלתי כיועצת ארגונית פנימית בחברת הראל במשך חמש שנים, לאחר מכן הייתי מנהלת משאבי אנוש בחברת תקשורת בינלאומית ולמשפחת שלמה ביטוח הצטרפתי לפני כשלוש שנים.

במסגרת תפקידי אני מנהלת את תחום משאבי האנוש בחברה – דואגת לטיפוח, פיתוח וקידום ההון האנושי, מובילה תהליכים אסטרטגיים חוצי חברה ומנהלת את התקשורת עם ועד העובדים תוך חתירה למימוש ההסכם הקיבוצי.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

וולפס פאר: הפיכת מחלקת משאבי אנוש לשותפה עסקית ומשמעותית בקבלת החלטות, כזאת שחושבת מחוץ לקופסה ומוצאת פתרונות יצירתיים. כיום, מחלקת משאבי אנוש מהווה אינטגרטור חוצה חברה הרואה את התמונה המלאה ומקשר בין המחלקות השונות, ההנהלה והעובדים.

* ספרי על המעבר לניהול – מתי החלטת שאת רוצה לעסוק בניהול ומה את אוהבת בו?

 וולפס פאר: ניהול תמיד היה חלק ממני – הובלה של תהליכים ומהלכים, מתן פתרונות והכוונה להצלחה של המועמדים, העובדים והמנהלים. אני אוהבת את האתגרים, העשייה ויצירת שיתופי הפעולה, שהם חלק משמעותי מהתפקיד.

* מה הן בעינייך התכונות החשובות לניהול?

וולפס פאר: מנהל טוב בעיני הוא מנהיג, כריזמטי ויצירתי, אנושי, אמפתי ומכיל.

* איזו המלצה היית נותנת לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

וולפס פאר: עולם הביטוח מתפתח לכיוונים חדשניים ומסקרנים, המשלבים תחומי ידע מעולמות מגוונים. ההמלצה שלי לדור הצעיר היא להיכנס לענף, ללמוד אותו באופן רציני, סבלני ומקצועי, ובמקביל להבין שיש לברך ולאמץ את השינויים המתחוללים בעולם גם לנעשה בתחום הביטוח, וכל הזמן לנסות לחשוב באופן יצירתי ולהשתמש באמצעים ובכלים החדשניים העומדים בפני הדור הזה לטובת עתיד הענף.

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

וולפס פאר: סבתי רוזה הירש בוקדרוקר ז"ל שנקראתי על שמה. היא הייתה אחת מבין הנשים היחידות שיצאו כנגד רדיפות היהודים בהולנד. היא חברה למפלגה הקומוניסטית, היות שרצתה לעזור בשיפור החיים של היהודים בהולנד. על שם סבתי הוקם בית ספר בהולנד שבחר להוקיר את פעילותה בשואה. סיפור חייה שזור בחיי ומוביל אותי בדרכי.

* במה היית עוסקת אם לא היית עובדת בענף זה?

וולפס פאר: אם לא הייתי עובדת בענף, כנראה שהייתי פסיכולוגית.

 



כתיבת תגובה