מועתז דאהר, מנהל מחלקת פיננסים בסוכנות גרנד פורום: הקורונה חיזקה את חשיבות פוליסות הבריאות הפרטיות כי רוב בתי החולים הממשלתיים עמוסים מאוד

מועתז דאהר, מנהל מחלקת פיננסים בסוכנות גרנד פורום: הקורונה חיזקה את חשיבות פוליסות הבריאות הפרטיות כי רוב בתי החולים הממשלתיים עמוסים מאוד

בעוד עשר שנים רק הסוכנויות הגדולות ישרדו, במיוחד אלה הנותנות שירות בשיטת ה-One Stop Shop. מאמין שאם נצמדים לחלום, מכינים תוכנית עבודה ומבצעים באופן פנומנלי, השמיים הם הגבול

מועתז דאהר, מנהל מחלקת פיננסים בסוכנות גרנד פורום

מועתז דאהר, מנהל מחלקת פיננסים בסוכנות גרנד פורום, הוא סוחר בחוזים עתידיים (Futures) לשעבר, סוכן ביטוח מורשה בענף הפנסיוני והאלמנטרי משנת 2013. בתחילת דרכו התמחה בביטוח בריאות וחיים אך תמיד בער בו הנושא הפיננסי. לפני שלוש שנים הגשים את חלומו כשהקים את המחלקה הפיננסית בסוכנות גרנד פורום.

דאהר, בן 33 מנצרת, מאמין שהשמיים הם הגבול אם נצמדים לחלום, מכינים תוכנית עבודה ומבצעים באופן פנומנלי. בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, ותואר MBA עם התמחות בשמאות מקרקעין ונדל"ן מאוניברסיטת חיפה.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

דאהר: הקורונה חיזקה את חשיבות פוליסות הבריאות הפרטיות, שכיום כל מי שצריך ניתוח נאלץ לפנות לביטוח הפרטי לאחר שרוב בתי החולים הממשלתיים עמוסים כתוצאה ממגפת הקורונה, ונשארו כמעט בלי משאבים לשאר המחלקות. בקשר לצד הפיננסי, הקורונה יצרה המון הזדמנויות בהשקעות ותשואות אטרקטיביות בהרבה מכשירים פיננסיים.

* מהם להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

דאהר: עתידו של סוכן הביטוח זוהר במיוחד, כי הוכחנו ונמשיך להוכיח שאין תחליף לסוכן ביטוח מקצועי; כי השירות והפגישות האישיות והערך המוסף שאנו מקנים ללקוחותינו, לא רובוט ולא מוקדן ולא אתר אינטרנט יכולים להחליף.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

דאהר: האתגרים המהותיים ביותר הם הרגולציה, כמות החוזרים הבלתי פוסקים, המון פרסומים מטעים ברשתות החברתיות והכוונה מהרבה גורמים לא מקצועיים.

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

דאהר: התחומים שאני מתכוון לקדם השנה במחלקה הם החיסכון הפיננסי וקופות גמל להשקעה, והחדרת המודעות לקהל הלקוחות שיש אלטרנטיבות חיסכון אטרקטיביות מחוץ לבנקים.

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות יקחו את הענף?

דאהר: העולם הדיגיטלי הולך ומתפתח, החוכמה היא לנצל את הדיגיטציה בהפשטת תהליכים תפעוליים, והנגשת המידע ללקוחות.

*כיצד אתה רואה את הענף בעוד עשר שנים?

דאהר: בעוד עשר שנים אני רואה לצערי שרק סוכנויות גדולות ישרדו, במיוחד אלה הנותנות שירות בשיטת ה-One Stop Shop שהלקוח יקבל את כל השירות הנדרש במקום אחד.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

דאהר: ההישג המשמעותי ביותר בקריירה שלי היה לפני כשנה, כשבמחלקת הפיננסים הצלחנו לגייס מעל לסכום היעד שהצבנו, למרות תקופת הקורונה והקשיים הרבים שעמדו בדרכנו, כאשר רוב הלקוחות לא משכו את כספם ובכך הצלחנו להשיג עבורם תשואה טובה מאוד.

* ספר על המעבר לניהול – מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול, ומה אתה אוהב בו?

דאהר: המעבר לניהול נוצר מהצורך לעטוף את לקוחותינו במגוון שירותים. השקנו את מחלקת הפיננסים לאחר שלמדתי את הנושא על בוריו והבנתי שצריך כישרון ויכולות תמרון מיוחדים לעקוב אחרי הרגולציה האינסופית בענף מצד אחד, וכמות המכשירים הפיננסיים שזמינים ללקוחות, תוך כדי התחשבות בכל הנושאים הנלווים, כמו הטבות מס, תשואות, והתחרות הקטלנית בשוק מצד שני.

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

דאהר: לאלו שנמצאים בתחילת דרכם הייתי ממליץ להתמקצע כמה שיותר, ללמוד ולעקוב אחר השינויים הרגולטוריים, ולהשקיע בטכנולוגיה ובדיגיטציה ולשים את טובת הלקוח לפני הרווח.

* במה היית עוסק אם לא היית עובד בענף?

דאהר: אם לא הייתי בענף הפיננסים, אני מאמין שהייתי מהנדס אזרחי, מאחר שאני דייקן ופרפקציוניסטי ואסרטיבי.

* אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

דאהר: NUSR-ET הוא המודל לחיקוי שלי כמו של רבים בעולם. הוא היה בסך הכול בעל אטליז והיה לו חלום להיות מסעדן וכיום, כ-15 שנים קדימה, הפך להיות איש עסקים בעל מסעדות ביסטרו חובק עולם, ובעל השראה רבה והוכיח שאם נצמדים לחלום, תוכנית עבודה וביצוע פנומנלי, אז השמיים הם הגבול.



כתיבת תגובה