קובי סויסה בראל, מנהל מחלקת תביעות וספקים ואת מוקדי התפעול בתחום הבריאות בפמי: תחום הבריאות יהפוך בשנים הקרובות לכזה שלא הכרנו – הטכנולוגיה תביא כל רופא ומטפל לבית המבוטח

קובי סויסה בראל, מנהל מחלקת תביעות וספקים ואת מוקדי התפעול בתחום הבריאות בפמי: תחום הבריאות יהפוך בשנים הקרובות לכזה שלא הכרנו – הטכנולוגיה תביא כל רופא ומטפל לבית המבוטח

בקרוב נמצא מגוון מוצרים חדשניים בענף והשירות למבוטח בהכרח יהיה מהטובים בארץ נוכח התחרות בשוק

קובי סויסה בראל מנהל את מחלקת תביעות וספקים ואת מוקדי התפעול בתחום הבריאות בפמי

קובי סויסה בראל מנהל את מחלקת תביעות וספקים ואת מוקדי התפעול בתחום הבריאות בפמי. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ולימודי MBA בתוכנית מצטיינים בבר אילן. ניהול ומספרים היו תמיד האהבות הגדולות שלו. עם סיום השירות הצבאי ניהל צוות בחברת תקשורת גדולה ותמיד הרגיש שניהול הוא עבודה עם הרבה "נשמה", אחריות והשפעה. את רוב הזמן מחוץ לעבודה הוא מקדיש למשפחתו ובזמן שנותר אוהב לבשל ולחקור על אוכל ובעיקר לארח. אם לא היה עוסק בענף היה משקיע בתחומי ההוראה. חולם להשפיע על דור העתיד בישראל – כמי שגדל בפריפריה ולאחר מכן התגורר רוב חייו הבוגרים במרכז, הוא מבין כמה הפערים משמעותיים והיה רוצה לקחת חלק בתיקון המצב.

סויסה בראל, בן 33, מתגורר באשדוד, נשוי לשלומי ואבא לינאי ובעוד חודשיים אבא בפעם השנייה.

 

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

סויסה בראל: הקורונה אילצה את ענף הביטוח לבצע התאמות מידיות הן בכיסויים ומוצרים קיימים ויצירת חדשים והן בצד הטכנולוגיה והדיגיטציה ובכך תרמה להאצת תהליך החדשנות שנדרש בענף. בקרוב נמצא מגוון מוצרים חדשניים שלא נמכרו עד היום בענף והשירות למבוטח בהכרח יהיה מהטובים בארץ נוכח התחרות בשוק. תחום הבריאות יהפוך בשנים הקרובות לכזה שלא הכרנו עד היום – הטכנולוגיה תביא כל רופא ומטפל לבית המבוטח.

 

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

סויסה בראל: משבר הקורונה "טרף את הקלפים", ביום אחד העולם העסקי ובפרט ענף הביטוח היו צריכים לבצע התאמות מידיות שהבולטת בהן היא שיפור התהליכים הטכנולוגיים והדיגיטליים. חברה שתמהר להגיב לשינוי – תהפוך את האתגר להזדמנות כלכלית משמעותית.

 

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

סויסה בראל: ענף הביטוח לרוב נתפס כ"עתיק" ומאוד מסורתי. אני חושב שהתחום העיקרי הוא לפתח מוצרים חדשים שיענו על האתגרים החדשים –כיסויים שמתאימים את עצמם לתקופה כמובן לצד אלו הקיימים ועדיין רלוונטיים.

 

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

סויסה בראל: התאמה של מוצרים ללקוחות וספקים שונים ומעל הכל נגישות ומהירות. היום קל יותר להבין את צרכי הלקוחות ולאפשר להם לבצע פעולות באופן מהיר, זמין, עם שירות מקצועי. שירות עצמי ללקוח יהיה חייב להיות קיים בכל ארגון ובצורה מלאה ופשוטה למשתמש.

 

* כיצד אתה רואה את הענף בעוד עשר שנים?

סויסה בראל: שינויים טכנולוגיים מתרחשים היום במהירות ובעתיד יתרחשו במהירות שיא. חברות ושירותים, גם אלו המסורתיים, יהפכו בהכרח יותר חכמים, מחוברים ומותאמים אישית. בתחום הבריאות אני סבור שעולם הרפואה בכלל והמקוונת בפרט יעברו טרנספורמציה משמעותית. ייעוצים מקוונים עם רופאים ובתחומים נוספים יהיו העדיפות הראשונה של המטפלים, המטופלים ומוסדות הרפואה בארץ. התחרות בשוק הבריאות תהיה בעיקר ברמת השירות למבוטח – מהיר, פשוט וזמין.

 

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

סויסה בראל: בראש ובראשונה אימא שלי שכל חייה שילבה מסירות אין סופית למשפחה יחד עם עבודה לפרנסה. הבית תמיד היה "מתוקתק", תמיד היה לנו אוכל חם וטעים והיא תמיד דאגה שלא יחסר לנו שום דבר. כאבא צעיר, אני מבין היום את האתגר באיזון בין המשפחה לקריירה ואני לוקח ממנה הרבה לדרך הניהול שלי – קודם כל לראות את האדם מעבר למספרים, ליעדים ולעבודה. אני מאמין שכשהעובדים מרוצים גם הלקוחות ובעלי המניות בחברה יהיו מרוצים.

השראה נוספת היא סטיב ג'ובס, שהיצירתיות והחשיבה שלו מחוץ לקופסה היו עצומים. זה לא שלא היה קיים פלאפון, אבל הוא המציא אותו מחדש בדרך שתדבר לכל אדם. אני שואב ממנו הרבה לעבודה היומיומית שלי ומנסה לחשוב מהם הצרכים של הלקוחות שלנו ואיך אנחנו כחברה יכולים לסייע.

 

* כמה זמן אתה עובד בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

סויסה בראל: אני כחמש שנים בתחום ומקבל ממנו הרבה סיפוק. התחלתי את עבודתי בפמי ב-2016, זו למעשה המשרה הראשונה שלי בענף הביטוח. ההחלטה להיכנס לענף נבעה מהמלצה של חברה וללא ספק הבחירה הייתה נכונה. בימים אלו, בהם נושא הבריאות הוא המרכזי בעולם ובארץ, אני זוכה להיות חלק בבנייה ועשייה של תהליכים וטכנולוגיות בתחום הבריאות שגורמים לי תחושות הנאה וסיפוק.

 

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

סויסה בראל: כשהמבוטחים שלנו מרגישים שיש להם על מי לסמוך, שהם יודעים שמדובר בחברה אחראית, מקצועית ושירותית, אז אני יודע שאני מצליח. עם תחילת עבודתי בפמי הבנתי שאני מתעניין בתחום הבריאות בענף הביטוח ושאפתי ללמוד עליו כמה שיותר. בזמן יחסית קצר זכיתי לבצע מספר תפקידים משמעותיים בתחום, וכיום אני מנהל תפעול במערך שירות שמספק שירות משמעותי ומתקדם ומנהל את מערך התביעות והספקים של פמי בתחום הבריאות – ללא ספק ההישג המשמעותי שלי בקריירה עד כה. כמנהל, המדד שלי להצלחה הוא שאני יודע שהחברה מרוצה מההתנהלות ולא פחות חשוב – שהלקוחות מרוצים. ​

 

* מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול ומה אתה אוהב בו?

סויסה בראל: מאז ומתמיד ידעתי שאהיה מנהל. עם סיום השירות הצבאי ניהלתי צוות בחברת תקשורת גדולה ומאז ועד היום עסקתי תמיד בניהול. ניהול היא עבודה עם הרבה נשמה, אחריות והשפעה. היכולת לספק לעובדיי ערך משמעותי ובכך להביא לשביעות רצון של לקוחות הארגון היא זו שמשמרת את האש שבוערת בי.

 

* מה הן בעיניך התכונות החשובות לניהול?

סויסה בראל: היכולת להעז (וגם לחלום בגדול), להיות אנושי ואותנטי, להיות נחוש ולעולם לא לוותר.

 

* איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

סויסה בראל: להתמקצע כמה שניתן – לחקור, לשאול, תמיד לשאוף לדעת דברים חדשים. לצד זה חשובה מאד היכולת להשפיע על תהליכי החדשנות שמתבקשים בעידן הזה ובפרט בשל משבר הקורונה שמחייב להמציא את עצמנו מחדש.

 



כתיבת תגובה