נדיה טרושינה, סגנית מנהל אגף חיתום בחברת בססח: אחד התחומים שימשיך ללוות אותנו בשנים הבאות הוא עולם ה-Big data והאוטומציה

נדיה טרושינה, סגנית מנהל אגף חיתום בחברת בססח: אחד התחומים שימשיך ללוות אותנו בשנים הבאות הוא עולם ה-Big data והאוטומציה

כבר היום בחברות הביטוח נצבר מידע רב ומגוון שבעזרת ניתוח ועיבוד אפשר לשפר וליעל תהליכים באופן מהותי

נדיה טרושינה, סגנית מנהל אגף חיתום בחברת בססח – החברה הישראלית לביטוח אשראי, היא בוגרת תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת בר אילן. את הקריירה המקצועית התחילה לפני עשר שנים, ניהלה תיקים בשווי עשרות מיליארדי שקלים בארץ ובעולם, ואת ההישג הבולט ביותר שלה היא זוקפת לטובת ההתמודדות עם התפרצות הקורונה. עלתה לארץ מרוסיה לבד בגיל 16 במסגרת עליית הנוער ישר לקיבוץ גדות, שם גרה שמונה שנים מאוד משמעותיות. נשואה לאבירם ואמא לשתי בנות, רומי ונינה, וכיום מתגוררת בפתח תקווה. מחוץ לשעות העבודה מאוד אוהבת לקרוא ספרות מקצועית או עלילתית, בילויים משפחתיים ומפגשים חברתיים.

 

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

טרושינה: האתגר המשמעותי הוא מציאת מקומו של ביטוח האשראי בעולם הדיגיטלי, מצד אחד, ושמירת היכולות האנושיות הנדרשות לצורך טיפול במצבים כלכליים משבריים דוגמת הקורונה, מצד אחר.

 

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

טרושינה: פיתוח חדשנות ודיגיטציה, על מנת להרחיב ולפשט את סל הפתרונות ללקוחות.

בין השאר מטרתנו להתרחב לענפים חדשים וחדשניים כפי שעשינו בשנים האחרונות בתחום ערבויות הפרויקטים, עסקאות בטווח הבינוני וסיוע במימון פרויקטים מורכבים.

 

* מהו להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד סוכן הביטוח?

טרושינה: בתחום ביטוח האשראי הסוכנים הם בעלי התמקצעות ייחודית, באפשרותם לקצר וליעל מאוד את התהליכים ללקוחות. בשנים האחרונות התמקדנו בחיזוק הקשר מול כל הסוכנים בענף.

 

* לאיזה כיוונים הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

טרושינה: כמו בכל תחומי החיים, טכנולוגיה תפקידה לשפר ולפשט את תהליכי המכירה, התקשורת עם הלקוחות, ניהול המידע, החיתום וקבלת החלטות. תפקידנו כמבטח בתעשייה העסקית לדעת לנצל את הטכנולוגיה לחוויית לקוח משופרת ומשוכללת – יותר פשוט ויותר מהיר.

אחד התחומים שתפסו תאוצה בשנים אחרונות וימשיך ללוות אותנו גם בשנים הבאות הוא עולם ה- Big dataוהאוטומציה. בחברות הביטוח נצבר מידע רב ומגוון שבעזרת ניתוח ועיבוד אפשר לשפר וליעל תהליכים באופן מהותי.

כבר היום בבססח משתמשים במודלים מורכבים מבוססי נתונים לצורך אופטימיזציה של תהליך ניהול סיכונים וחיתום.

 

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

טרושינה: הקורונה הוכיחה כי בעולם ישנם אתגרים בלתי צפויים וכי לחברות יש צורך בהגנה נאותה על נכסי אשראי שלהן יותר מתמיד.

 

* כיצד את רואה את הענף בעוד עשר שנים?

טרושינה: תפיסה של ביטוח אשראי כמוצר הכרחי בקרב כלל ענפי ה-B2B לרבות בקרב SME.

 

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

טרושינה: אני מקבלת השראה מדמויות של נשים מנהלות כמו שריל סנדברג או מארי פורטס.

לאורך חיי המקצועיים הייתי מוקפת במגוון דמויות שהשפיעו על הדרך המקצועית והניהולית שלי וזה קורה עד היום, אני מאמינה שמכל אחת מהן למדתי ולקחתי את הדברים שמתאימים לי.

גם כעת, בהנהלה הבכירה של בססח ישנה נוכחות נשית מרשימה שללא ספק משמשת דוגמה ומודל לחיקוי עבורי.

 

* כמה זמן את עובדת בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

טרושינה: התחלתי את הקריירה שלי בבססח לפני עשר שנים שבמהלכן מילאתי תפקידים מגוונים כמו חתמת אשראי, בהמשך מנהלת צוות האנליזה ועד לתפקידי הנוכחי כסגנית מנהל אגף חיתום. אגף החיתום אחראי הן על איסוף המידע, האנליזה וקבלת החלטות ביטוח אשראי וניהול חוב של לקוחות בעייתיים.

 

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

טרושינה: במסגרת תפקידיי מצאתי את עצמי מנהלת תיק חשיפות אשראי של עשרות מיליארדי שקלים מול חייבים במשק הישראלי וברחבי העולם, מסייעת לספקים ויצואנים ישראלים בפיתוח עסקיהם לשווקים חדשים באופן שאינו מגדיל את הסיכונים שהם לוקחים.

אני רואה כאחד מהישגיי הבולטים את ההתמודדות המוצלחת עם התפרצות הקורונה שיצרה משבר כלכלי חריג שנגע באופן ישיר לתחום האשראי. יחד עם הצוות המקצועי והנמרץ בחברה, פעלתי כדי לגבות את פעילות הלקוחות על מנת לאפשר להם להמשיך לפעול ולצמוח גם בתקופה מאתגרת זו.

פנימית, כאגף מקצועי, האתגר הוא ליצור סינרגיה בפעילות, לספק מענה מקצועי ומדויק. לבחון מודלים ותהליכים שיאפשרו לנו מענה לניהול סיכונים חכם ומקצועי גם בעתיד.

 

* מה הן בעינייך התכונות החשובות לניהול?

טרושינה: ראיה רחבה ואסטרטגית, מקצועיות, יכולות הסתכלות ביקורתית על כל תחומי האחריות ורצון לשפר ולייעל לצד גמישות ופתיחות לשינויים, התמדה ואולי חשוב מכל – יכולת עבודה עם אנשים, זיהוי צרכים והקשבה.

 

* איזו המלצה היית נותנת לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

טרושינה: להיות סקרנים, לא לקחת שום דבר כמובן מאליו, כל הזמן ללמוד, להתמקצע, להשתפר ולהתמיד. ביטוח הוא ענף חשוב, מגוון עם שפע אתגרים מקצועיים.

 

* במה היית עוסקת אם לא היית עובדת בענף זה?

טרושינה: בפרויקטים בתחום החברתי. לפני הגיוס התנדבתי לשנת שירות והמשכתי להתנדב גם במהלך לימודי התואר, זה מילא את חיי בהרבה משמעות ועשייה. התרגשתי לראות שינויים לטובה במקומות שהכי צריכים זאת. גם במסגרת בססח וקבוצת הראל אנו מתנדבים ותורמים וכן נותנים משקל לעסקאות ופרויקטים המקדמים אחריות חברתית.

 

 



כתיבת תגובה