טיוטת תיקון לחוזר השירות: הסוכנים יידרשו להמתין שלושה ימים בין מכירת הפוליסה לכתב שירות רפואי חיצוני

טיוטת תיקון לחוזר השירות: הסוכנים יידרשו להמתין שלושה ימים בין מכירת הפוליסה לכתב שירות רפואי חיצוני

הוראה נוספת שכלולה בטיוטת התיקון: שירותי תיקון והחלפת שמשות יינתנו אך ורק במסגרת פוליסת הביטוח * החוזר המקורי מחריג את החובה להציע שני ספקים בביטוח תאונות אישיות וביטוח מחלות ואשפוז, אך נוכח שינויים בשוק, ברשות מציעים לבטל את ההחרגה ולחייב הצעת בחירה בין שני ספקים גם בביטוחים אלה

טיוטת תיקון דרמטית בנוגע לחוזר כתבי השירות פורסמה אתמול (ב') על ידי רשות שוק ההון. טיוטת התיקון כוללת שורת הוראות הנוגעות לאופן המכירה והשיווק של כתבי השירות.

בין היתר מוצע לקבוע:

  1. 1. שירותי תיקון והחלפת שמשות יינתנו אך ורק במסגרת פוליסת הביטוח – כך נאמר בטיוטה.
  2. 2. בשנים האחרונות החלו חברות שאינן מפוקחות למכור כתבי שירות המכילים כיסויים בתחום הבריאות, שמהווים הלכה למעשה פוליסת ביטוח. ברשות מציינים כי באפשרותן להפסיק את השירות בכל עת. על כן, מבקשים ברשות לקבוע הוראות נוספות למכירת כתבי שירות אלה.
  3. 3. במקרים בהם קיים ספק שירות יחיד – חברת הביטוח תוכל לפנות לממונה ולקבל אישור להציג רק ספק יחיד.
  4. 4. ברשות ציינו כי פניות שהגיעו לרשות העלו כי מבוטחים להם שווקו כתבי שירות לא הבינו שהם רכשו כתב שירות, אלא סברו שמדובר בחלק מפוליסת הביטוח. על כן, ברשות מציעים להורות כי בין מכירת פוליסה למכירת כתב שירות חיצוני בתחום הכיסויים הרפואיים, נדרש להמתין שלושה ימי עסקים.
  5. 5. החוזר המקורי מחריג את החובה להציע שני ספקים בביטוח תאונות אישיות וביטוח מחלות ואשפוז. נוכח שינויים בשוק, ברשות מציעים לבטל את ההחרגה ולחייב הצעת בחירה בין שני ספקים גם בביטוחים אלה.

מיקי קופל מנכ״ל סטארט קופל גרופ מסר לפוליסה בתגובה: "מדובר בטיוטה ובדגש על טיוטה. קבענו פגישה עם הפיקוח על הביטוח בנוכחות אנשי משרד עורכי הדין ג'ון גבע, הדר ואנחנו, כמו תמיד, נדון יחד על הפרטים לעומקו של דבר וביצירתיות נגיע לעמק השווה לטובת הצרכנים שימשיכו ליהנות משירות".



כתיבת תגובה