התכנית הכלכלית לשנת 2023: איסור גורף על כפל ביטוח במוצרי ביטוח בריאות מסוג שיפוי

התכנית הכלכלית לשנת 2023: איסור גורף על כפל ביטוח במוצרי ביטוח בריאות מסוג שיפוי

על פי הערכת רשות שוק ההון משקי הבית שילמו 760 מיליון שקל ללא כל תמורה בשל כפל ביטוח. הרשות אסרה רק על 30% מהכפל הביטוחי הקיים והצעת החוק החדשה מרחיבה אותו גם לביטוח קולקטיבי על מנת להשלים את ה-70% שנותר

מדיניות הממשלה היא שיש לאסור מכירת כפל ביטוחי במוצרי בריאות מסוג שיפוי – כך מוצע לקבוע במסגרת התכנית הכלכלית לשנת 2023 – פרק צמצום יוקר המחיה בביטוחי הבריאות הפרטיים וחיזוק הרפואה הציבורית.

בהתאם, ועל פי חובת רשות שוק ההון לפעול בהתאם למדיניות הממשלה, התכנית הכלכלית קובעת להטיל על הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון לפעול כך שעד ה-1 בינואר 2023 – הוראות החוזר המאוחד, סימן ג' (איסור מכירת כפל ביטוחי בפוליסת פרט) יתוקנו באופן שהאיסור על מכירת פוליסה למועמד שיש ברשותו פוליסה קיימת המעניקה לו כיסוי ביטוחי דומה מסוג שיפוי, מבלי לבטל את הפוליסה הקיימת, יורחב גם לגבי מועמד המחזיק בפוליסה קבוצתית, וגם לגבי שיווק פוליסה קבוצתית.

בדברי ההסבר נכתב כי על פי הערכת רשות שוק ההון משנת 2018, משקי הבית בישראל שילמו כ- 760 מיליון שקל ללא כל תמורה בשל כפל ביטוח. חוזר ביטוח 2020-207 של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מהתאריך 19 באוקטובר 2021 אוסר על מכירת כפל ביטוח במקרה של שתי פוליסות פרט המרכיב רק כ- 30% מהכפל הביטוחי הקיים, אך לא מתייחס ליתר מקרי כפל הביטוח: בין פוליסות קבוצתיות לפוליסות פרט, ובין מספר פוליסות קבוצתיות. על כן מוצע לאסור את כפלי הביטוח גם בין פוליסות פרט ופוליסות קבוצתיות, על מנת להשלים את 70% מהכפל שנותר.



כתיבת תגובה