התוכנית הכלכלית לשנת 2023:  ניסיון נוסף להטיל היטל על הרפואה הפרטית: 35% על חברות הביטוח, 15% על קופות החולים

התוכנית הכלכלית לשנת 2023:  ניסיון נוסף להטיל היטל על הרפואה הפרטית: 35% על חברות הביטוח, 15% על קופות החולים

המטרה: חיזוק מערכת הבריאות הציבורית תוך גילום ההשפעות החיצוניות של המערכת הפרטית.

החל מתחילת 2023 יוטל היטל על כל תשלום לרופא ולמוסד רפואי בגין פעילות פרטית של ניתוחים וייעוץ שיש לגביה זכאות למימון ציבורי. היטל בשיעור של 35% מהתשלומים ייגבה מחברת ביטוח, בגין הפעילות אשר כוסתה על ידה, והיטל בשיעור של 15% מהתשלומים ייגבה משירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים. כך מוצע לקבוע במסגרת התוכנית הכלכלית לשנת 2023 – פרק צמצום יוקר המחיה בביטוחי הבריאות הפרטיים וחיזוק הרפואה הציבורית.

מדובר בניסיון נוסף לגבות היטל על הרפואה הפרטית, לאחר שבתכנית הכלכלית שהוגשה בשנה שעברה נכלל היטל דומה בשיעור 40% על חברות הביטוח. בהמשך ירד ההיטל ל-30% ולבסוף התוכנית יצאה לחלוטין מחוק ההסדרים, בעקבות לחץ ציבורי נרחב.

באוצר מנסים כעת להכניס שוב את ההיטל לחוק ההסברים, בנימוק כי נוכח ההשפעות החיצוניות השליליות של ביטוחי הבריאות הפרטיים והשב"ן על מערכת הבריאות הציבורית, מוצע להטיל היטל על ההכנסות של קופות החולים מדמי-החבר בשב"ן ועל הכנסות חברות הביטוח המסחריות מביטוחי בריאות, שיגבה לאוצר המדינה. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה מספר 262 מיום 1 באוגוסט 2021 , שעניינה חיזוק מערכת הבריאות הציבורית תוך גילום ההשפעות החיצוניות של המערכת הפרטית.



כתיבת תגובה