ועדת החינוך אישרה את תעריף ביטוח תאונות אישיות לתלמידים שהציעה שרת החינוך

ועדת החינוך אישרה את תעריף ביטוח תאונות אישיות לתלמידים שהציעה שרת החינוך

התעריף שאושר הוא 57 שקל הכוללים עמלת סוכן בשיעור של 3%. שרת משרד החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: "הביטוח הזה בסוף יציל משפחות שלמות מהוצאות שהם לא מסוגלים לדמיין"

 

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (א') את העלאת תעריף ביטוח תאונות אישיות לתלמידים שהציעה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. בשבוע שעבר, הובאה לוועדת החינוך הצעת השרה להעלאת התעריף ב-16%, ל-57 שקל הכוללים עמלת סוכן בשיעור של 3%, לשלוש שנים. לדברי משרד החינוך התעריף לא התעדכן במשך שש שנים ועמד על 49 שקל. לפני כן הוא עמד על 75 שקל.

כעת, לפי חוק לימוד חובה, סוכנות הביטוח של החברה למשק וכלכלה, בראשות אופיר יונתן, רשאית לפרסם מכרז ביטוחי מטעם משרד החינוך.

ההצבעה, הייתה אמורה להתקיים ביום רביעי שעבר אך היא בוטלה מפני שהשרה לא נכחה בוועדה.

בדיון, ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) ונציגת המועצה לשלום הילד, נועם וילדר, התנגדו להשתתת תוספת העלות על ההורים בטענה כי ישנם הורים שלא יוכלו להרשות לעצמם תוספת זו, וכתוצאה מכך יהיו ילדים לא מבוטחים. לטענה זו הגיבה שאשא ביטון ואמרה, כי "הביטוח הזה בסוף יציל משפחות שלמות מהוצאות שהם לא מסוגלים לדמיין, והם בטח לא יוכלו לעמוד בהם".

לקראת סוף הדיון, יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל ציינה כי, "היום בשוק הביטוח הפרטי אם אתה כבר חולה במחלה קשה ונגרם לך נזק אין לך יכולת לרכוש פוליסה בשוק הפרטי שתכסה את זה. זו הפעם הראשונה שמשרד החינוך גורם לכך שגם ילד עם מחלה כרונית קשה שנפגע בתאונה יקבל פיצויים. אנחנו מבינים שזה לא מושלם, אבל צריך להבין איזה מרחק משרד החינוך הצליח לדחוף את חברות הביטוח בנושא הזה".

בנוסף, נציגת המרכז לשלטון המקומי הדגישה כי "אין מציאות בה ילד שהוריו לא שילמו יישאר ללא ביטוח מאחר ונקבע, בפסקי דין, את חובת השלטון המקומי להכליל את כולם בביטוח".

כמו כן, לבקשה להשית את עליית המחירים על משרד האוצר, שאשא ביטון ציינה כי סבסוד כזה יעמיד בסכנה סבסוד מלגות אחרות שיפגע בפרויקטים כגון הקמת מרכזי סיוע לילדים נפגעי תקיפה מינית.

ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ שרן השכל



כתיבת תגובה