מקס מרחיבה את הפעילות העסקית: מתחילה לשווק פוליסות חיסכון של ביטוח ישיר

מקס מרחיבה את הפעילות העסקית: מתחילה לשווק פוליסות חיסכון של ביטוח ישיר

רון פאינרו, מנכ"ל Max: אנחנו חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל שמשיקה מסלול שמעודד חיסכון לצד ההוצאות בכרטיס. מדובר בבשורה עבור הציבור הישראלי שמחפש דרכים פשוטות לשים כסף בצד לצרכי היום יום

חברת ביטוח ישיר וסוכנות הביטוח של מקס יוצאות בשיתוף פעולה, במסגרתו מקס תשווק  פוליסות חיסכון של ביטוח ישיר, תחת המותג של מקס.

דמי הניהול מתחילים ב-0.9% ויורדים ל-0.8% (בצבירה של 300 אלף שקל), 0.75% בצבירה של 650 אלף שקל, 0.7% בצבירה של 1.5 מיליון שקל ו-0.55% בצבירה של מעל 3 מיליון שקל. החוסך יוכל לבחור מבין 4 מסלולי השקעה: מסלול כללי, אג"ח, אג"ח ממשלתי ומנייתי. בשנת 2021 הניב המסלול הכללי תשואה של 9.8%, מסלול האג״ח הניב תשואה של 8.2%, ומסלול אג״ח ממשלתי הניב תשואה של 5%. בתחילת השנה השיקה ביטוח ישיר מסלול מנייתי המורכב ממניות בארץ ובחו"ל ומיועד למשקיעים המחפשים חשיפה גבוהה לשוק המניות.

במקס רואים בכך שינוי פרדיגמטי במודל של חברות כרטיסי אשראי. רון פאינרו, מנכ"ל Max, אמר: "אנחנו חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל שמשיקה מסלול שמעודד חיסכון לצד ההוצאות בכרטיס. מדובר בבשורה עבור הציבור הישראלי שמחפש דרכים פשוטות לשים כסף בצד לצרכי היום יום".

לצד האפשרות לחסוך בפוליסת חיסכון של ביטוח ישיר, מקס מציעה אפיק חיסכון נוסף – הפקדות חד פעמיות או חודשיות, במסלול שאינו נושא תשואה ודמי ניהול.

המהלך מגיע לאחר מחקר שמקס ערכה יחד עם חברת הייעוץ קיימא בהובלת פרופ' דן אריאלי. במסגרת העבודה המשותפת נלמדו המוטיבציות והחסמים של ישראלים בכל הקשור לחסכון ותכנון פיננסי ונבחנו כלים שיסייעו למי שמעוניין לחסוך.

שאלת המחקר המרכזית הייתה "כיצד לניתן לסייע לישראליים לעשות שימוש ״הפוך״ בכרטיס האשראי שלהם – ולחסוך באמצעותו כסף למטרות עתידיות שונות?" במחקר נמצא שלמעלה ממחצית מהישראלים היו מעוניינים לשפר את היכולת שלהם לחסוך, בעיקר למקרה חירום וגם לטובת דיור ונדל"ן.  40% מהנסקרים השיבו שקשה לחסוך וכ-30% היו רוצים את עזרתם של גופים פיננסים כדי לקדם מאמצי חסכון. כמו כן נמצא במדגם שלכ-70% יש כסף פנוי לחסכון, כאשר עיקר הסכומים נעים בין 1,000 ל-50 אלף שקל בשנה. עוד עלה כי כ-40% מהישראלים חוסכים כיום באמצעות השארת הכסף בעו״ש (חשבון עובר ושב בבנק), ללא הגדרת מטרה ספציפית.

במסגרת העבודה זוהו שורה של כלים בעלי פוטנציאל לסייע ללקוחות המבקשים להתחיל לחסוך ולהתמיד בכך – החל משימוש במטרות חיוביות ספציפיות עבור חסכונות שונים (למשל: רכישה של רכב או חסכון לאירוע) ועד טכניקת החיסכון המועדפת (הוראת קבע לחסכון של סכום קבוע מדי חודש, והפקדה של אחוז קבוע מהמשכורת היו האפקטיביות ביותר)ֿ.

 

 

 

 

 



כתיבת תגובה