הוועידה השנתית של לשכת סוכני הביטוח: אייזיק – אני קורא לאנשי הרשות לקיים שיתוף פעולה פורה עם הלשכה – בואו נשב, נדבר על הכל

הוועידה השנתית של לשכת סוכני הביטוח: אייזיק – אני קורא לאנשי הרשות לקיים שיתוף פעולה פורה עם הלשכה – בואו נשב, נדבר על הכל

אמש נפתחה הוועידה השנתית של ענף הביטוח באילת בהשתתפות (בווידאו) של נשיא המדינה, מ"מ הממונה על רשות שוק ההון עמית גל, יו"ר איגוד והתאחדות חברות הביטוח יאיר המבורגר, נשיא הלשכה ומאות סוכני ביטוח. גל: לקח קצת זמן, בסוף הגעתי

שלמה אייזיק בכנס לשכת סוכני הביטוח 2022 צילום: דולב ארן

טקס הפתיחה של הוועידה השנתית של ענף הביטוח שעורכת בימים אלה לשכת סוכני הביטוח באילת נפתח אתמול בהשתתפות (בווידאו) של נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, מ"מ הממונה על רשות שוק ההון עמית גל, יו"ר איגוד והתאחדות חברות הביטוח יאיר המבורגר, נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק ומאות סוכני ביטוח.

האירוע המרכזי, בעיני רבים ממשתתפי הכנס, היה החלטתו (ברגע האחרון) של עמית גל להגיע בסופו של דבר לכנס, לאחר שכבר הודיע ללשכה על שלא יגיע. הן נשיא הלשכה אייזיק והן עמית גל פנו זה לזה בדברי הברכה שלהם והביעו רצון משותף לחזק את המגעים בין הלשכה לרשות שוק ההון.

אייזיק פתח את נאומו בדברים לזכרו של יוסי מנור ז"ל, שהוועידה קרויה על שמו, ובהמשך אף העניק מגן הוקרה למשפחתו של מנור.

"אנחנו עוסקים בעיסוק החשוב ביותר: שמירה על איכות החיים של הלקוחות שלנו, בכל התחומים. אנחנו לידם ברגע האמת, כשיש אסון".

הלשכה בראשותי, אמר אייזיק, מגיבה לכל התפתחות בתחום: "יצרנו מערכות יחסים עם כל הרשויות הרלוונטיות: רשות התחרות, רשות ניירות ערך, היועץ המשפטי לממשלה, מבקר המדינה. הגשנו שני בג"צים נגד רשות שוק ההון, ועוד. כמו כן, אנחנו לא מהססים לפעול גם לטובת הסוכנים הערבים".

עוד הדגיש אייזיק כי לאחרונה הוגדרו חברות כרטיסי האשראי ורמי לוי כגופים ריכוזיים, ואמר כי על רשות שוק ההון לקחת את זה לתשומת ליבה, נוכח הרישיון שהוענקו לאותן חברות לפעול כסוכנויות ביטוח.

"אני קורא לאנשי הרשות לשיתוף פורה עם הלשכה, כולל לקיים הבטחות שלטוניות מהעבר. לא נתפשר. בואו נשב ונדבר על הכל".

עמית גל, מ"מ הממונה, הודה בדבריו על ההזמנה לכנס: "לקח קצת זמן, בסוף הגעתי", אמר. הוא הודה גם ליאיר המבורגר על התיווך, שנחשף אתמול בפוליסה, והוסיף: "אני מקווה שהשתתפות של הרשות תהיה מובטחת גם בשנים הבאות" (דבריו של גל בידיעה בעמוד 5).

יאיר המבורגר, יו"ר איגוד חברות הביטוח ויו"ר ובעל השליטה בהראל, ציין לחיוב את החלטת הלשכה למזג את שני הכנסים (פנסיוני ואלמנטרי): "זה צעד נכון ומשמעותי", ציין. הוא הזכיר את עברו כסוכן ואמר כי מבחינתו, להגיע לכנס כזה כיו"ר איגוד חברות הביטוח זו סגירת מעגל.
בהתייחסו לעמית גל ואמר: "הוא היה שנים רבות בתעשייה ושנים בפיקוח יחד עם ד"ר משה ברקת (שפרש לאחרונה מתפקידו כממונה על הרשות). אני מאחל לו שכשתיכון פה ממשלה הם יבחרו בו לממונה קבוע".

המבורגר הודה גם לברקת, שהיה, לדבריו, "בין הטובים, אם לא הטוב שבממונים. הייתה לו גישה אוהדת לחברות, וזה לא בושה. כשהוא ראה שנעשו עוולות הוא תיקן" (דבריו של המבורגר בידיעה בעמוד 5).

אחרונים לנאום היו שני ראשי הוועדות המקצועיות שמובילות את הכנס: אלון דור, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני ושי שדה, יו"ר הוועדה לביטוח כללי.

דור סקר שורה של תהליכים שליליים בענף הביטוח, בהם תת ביטוח בתחום רעידת אדמה בביטוחי דירה, חברות שמשדלות ישראלים לפדות את כספי הפנסיה, ריכוזיות הולכת וגדלה בענף, ועוד. בנוסף, הוא התייחס למהפך במעמד סוכן הביטוח: "לקחנו איש מכירות והפכנו אותו לאוטוריטה מקצועית". הוא התייחס לתפיסת הרשות את הסוכנים ואמר כי היא טועה: "איננו חלק מהבעיה. אנחנו הפתרון".

שי שדה ניצל את הבמה שקיבל כדי לאפשר  למאות משתתפי הכנס להביע הערכתם לפעילי הלשכה שהכינו את הכנס. בהמשך דיבר על החשיבות של שיפור התדמית העצמית של סוכני הביטוח: "סוכן הביטוח נמצא בכל צומת החלטה של עסק ומשפחה בישראל. אין זוג צעיר שיעז לקחת משכנתה מבלי לבטח את חייו או הנכס אותו הוא קנה. אין קבלן בניין גדול ככל שיהיה, שיהיה מוכן לבנות גורדי שחקים או שכונה בלי לבטח את הפרויקט… אין רופא שהיד לא תרעד על סכין המנתחים אם הוא ידע שאין לו ביטוח אחריות מקצועית.

"חבריי סוכני הביטוח, שעתו הגדולה של עולם הביטוח עוד לפניו, תעשיית הביטוח תמשיך לשגשג וגם אנחנו סוכני הביטוח יחד איתה".

מפגש פסגה

לא פחות מחמישה נשיאים התכנסו יחד אתמול (ב') בטקס הפתיחה של לשכת סוכני הביטוח באילת. מימין: שלמה אייזיק, ליאור רוזנפלד, אריה אברמוביץ, אודי כץ ושאול פסטרנק. "זהו מצעד התמיכה שלנו בנשיא", מסר לפוליסה נשיא הלשכה לשעבר כץ.

צילום: אורי פלג לביא



כתיבת תגובה