מפץ בצמרת ענף הביטוח: בעלי השליטה בהפניקס במגעים למכירתה לקרן ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי

מפץ בצמרת ענף הביטוח: בעלי השליטה בהפניקס במגעים למכירתה לקרן ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי

סנטרברידג' וגלאטין פוינט במגעים מתקדמים עם קרנות מאיחוד האמירויות לכניסה לגרעין השליטה בקבוצת הפניקס. הקרנות האמירתיות, בהובלת ADQ, חתמו על הסכם כוונות ראשוני לחבור לגלאטין פוינט שיחד עם סנטרברידג' רכשה את השליטה בפניקס בשנת 2019. ההנהלה הנוכחית תרכוש אחזקה בחברה ותמשיך בתפקידה

קרנות סטנרברידג' פרטנרס וגלאטין פוינט קפיטל, המחזיקות ב-33.44% מקבוצת הפניקס, נמצאות במשא ומתן מתקדם עם קרנות מאיחוד האמירויות, בהובלת ADQ, לכניסה לגרעין השליטה בקבוצת הפניקס. הקרנות האמירתיות צפויות לרכוש 25-30% מקבוצת הפניקס ויחברו לגלאטין, שתישאר שותפה בגרעין השליטה ותימשך השתתפות נציגיה בדירקטוריון  הפניקס. חברי הנהלת הפניקס הבכירים צפויים לרכוש מהמוכרים, במסגרת העסקה, מניות של החברה (1-2%), על בסיס תנאים דומים, וזאת כביטוי לאמון הרב שלהם בעתיד החברה.

הסכם הכוונות הראשוני שנחתם היום מהווה צעד משמעותי בחיזוק מעמדה של הפניקס כקבוצת ההשקעות הביטוח והפיננסים המובילה בישראל. בשלוש השנים האחרונות פעלה הקבוצה בהצלחה תחת השליטה המשותפת של גלאטין פוינט וסנטרברידג' ובהובלתם של המנכ"ל אייל בן סימון והיו"ר בני גבאי. העסקה הצפויה מבטיחה את המשכיות בעלי השליטה הנוכחיים, מחזקת את מחוייבות ההנהלה לטווח הרחוק, ויוצרת יכולות הזדמנויות חדשות מצד משקיעים בינלאומיים מהשורה הראשונה. השילוב בין המשכיות והזדמנות טומנת בחובה פוטנציאל רב עבור כל בעלי העניין של הפניקס, לרבות כלל בעלי המניות, הלקוחות והציבור הישראלי בכללותו.

העסקה תהיה כפופה לאישורים רגולטוריים, לרבות קבלת היתר שליטה מרשות שוק ההון, הביטוח וחיסכון. הממונה על שוק ההון עודכן על הסכם הכוונות הראשוני. הקונסורציום יגיש בהמשך בקשה להיתר שליטה לממונה על רשות שוק ההון אשר תהא כפופה  לתהליך הבחינה המקובל בחוק.

קרנות סטנרברידג' וגלאטין פוינט מסרו היום, כי הן נרגשות לחבור למשקיעים מנוסים בעלי גישה דומה, על-מנת לסייע לקבוצת הפניקס להמשיך להתפתח ולצמוח הן בישראל והן בעולם. "ההשקעה היא הבעת אמון בחברה, בשוק הישראלי ובפוטנציאל ארוך הטווח של הענף. יחד עם המשקיעים החדשים וחברי הדירקטוריון הישראליים, אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת הפניקס, על-מנת לשמר את מעמדה ולהרחיב את פועלה של הקבוצה כמובילת שוק, ולסייע לה להצליח אף יותר בעתיד".

ADQ, שהוקמה ב-2018, הינה חברת השקעות ואחזקות שבסיסה באבו דאבי, עם פורטפוליו רחב של חברות. השקעותיה מתפרשות על פני מגוון תחומים המאפיינים את הכלכלה של איחוד האמירויות, בהם, אנרגיה ותשתיות, מזון וחקלאות, פיננסים, בריאות ומדעי החיים, לוגיסטיקה ותחבורה, ועוד. כשותפה אסטרטגית של ממשלת אבו דאבי, ADQ מחוייבת להאצת הפיכתה של אבו דאבי לכלכלה תחרותית מבוססת ידע.



כתיבת תגובה