האם הפרסומת של משרד האוצר מהווה שיווק פנסיוני?

האם הפרסומת של משרד האוצר מהווה שיווק פנסיוני?

שלמה אייזיק, מנכ"ל יונט, לפוליסה: יש פה עבירה על חוזרים ותקנות שהאוצר מנפיק, המחייבים את בעלי הרישיון הפנסיוני. משרד האוצר עשה הנמקה קולקטיבית לכל אזרחי המדינה תחת הכותרת "אנחנו יודעים מה הכי טוב בשבילך וממליצים לך...". האוצר בתגובה: אנו מקווים כי הדבר יביא קרנות נוספות להציע דמי ניהול מופחתים

האם הפרסומת לקרנות ברירת המחדל, שמפרסם בימים אלה משרד האוצר, מהווה שיווק פנסיוני? זו השאלה שמסעירה ביומיים האחרונים את סוכני הביטוח. בפרסומת קורא משרד האוצר לציבור לבקש מהמעסיק לעבור לקרנות ברירת המחדל המוזלות.

שלמה אייזיק

שלמה אייזיק, מנכ"ל יונט, סבור כי מדובר בשיווק פנסיוני לכל דבר ועניין: "יש פה עבירה על חוזרים ותקנות שהאוצר מנפיק, המחייבים את בעלי הרישיון הפנסיוני", הוא אומר לפוליסה. "רשות שוק ההון עשתה הנמקה קולקטיבית לכל אזרחי המדינה תחת הכותרת 'אנחנו יודעים מה הכי טוב בשבילך וממליצים לך…'".

בפרסומת נראה עובד במשרד, שכאשר מציעים לו להצטרף לקרנות ברירת המחדל הוא מנסה לברר היכן הקאץ' – "אתם מתחייבים לחלפים מקוריים?" ו"זה לא כולל מזוודות וצריך להביא סנדוויץ?". כאשר העובד פונה למעסיק, הוא מזהיר את העובד ש"אחרי שנתיים יבקשו שתחזיר להם את הראוטר".

בסוף הסרטון הקריין מסביר: "משרד האוצר דאג שתקבלו את המחיר הנמוך ביותר בעבור ניהול הפנסיה שלכם. בקשו מהמעסיק לעבור לקרנות ברירת המחדל המוזלות".

ממשרד האוצר נמסר: "משרד האוצר בחר בשתי קרנות פנסיה שהתחייבו לדמי הניהול הנמוכים ביותר עבור כל חוסך שיצטרף אליהן. המהלך נועד להגדיל את החיסכון הפנסיוני של כל חוסך. אנו מקווים כי הדבר יביא קרנות נוספות להציע דמי ניהול מופחתים, שיאפשרו לחוסכים להזדקן בכבוד".



כתיבת תגובה