הרשות הגישה מחדש לממשלה את הצעת החוק לאשר לבנקים לתת ייעוץ פנסיוני טלפוני ודיגיטלי

הרשות הגישה מחדש לממשלה את הצעת החוק לאשר לבנקים לתת ייעוץ פנסיוני טלפוני ודיגיטלי

ככל הידוע, ועדת השרים טרם קיבלה החלטה סופית בנושא

רשות שוק ההון ממשיכה לקדם את הייעוץ הפנסיוני הדיגיטלי והטלפוני בבנקים. הצעת חוק שנועדה לבטל את החוק הנוכחי ברוח זו הועברה אתמול (12 במרץ) לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה. ככל הידוע, ועדת השרים טרם קיבלה החלטה סופית בנושא.

לפני כחודש וחצי בג"ץ החליט למחוק את עתירת לשכת סוכני הביטוח נגד המדיניות המתמשכת שהפעילה רשות שוק ההון – בדמות עמדת אי אכיפה של המגבלות הקבועות בחוק. מדובר בעמדה שפורסמה לראשונה עם פרוץ מגפת הקורונה, והוארכה חמש פעמים, גם לאחר שהוסרו כל המגבלות. בתגובתה לעתירת הלשכה טענה הרשות כי אין בכוונתה להאריך עוד את עמדת אי האכיפה, והוסיפה כי תפעל לשנות את החוק. על בסיס הצהרה זו בג"ץ מחק את עתירת הלשכה. עם זאת, בלשכה היו שבעי רצון מתוצאות ההליך שכן מדיניות הרשות הופסקה.

עם פרסום הצעת החוק עלתה ביקורת כלפי הרשות על כך שההצעה הוגשה לממשלה ללא פרסום הערות לציבור. בבדיקת פוליסה התברר כי מדובר בהצעת חוק שכבר הופצה להערות הציבור, אושרה בוועדת שרים בכנסת הקודמת, פורסמה ברשומות וכעת שר האוצר הניח אותה שוב על סדר יומה של ועדת השרים.

ברשות שוק ההון מסרו לפוליסה: "קידום חדשנות ודיגיטציה בשירותים פיננסיים הוא אינטרס חשוב של הלקוחות של המערכת הפיננסית בישראל. הרשות מקדמת מזה שנים חדשנות טכנולוגית ולכן תומכת בקידום יעוץ פנסיוני באמצעים דיגיטליים ומעודדת גם את ציבור הסוכנים להצטרף למגמה זו ולא לעכב אותה. בתשובה לבית המשפט הבהירה הרשות שאין בכוונתה להאריך את עמדת אי האכיפה כיוון שבמקביל היא פועלת לקידום החקיקה בעניין יעוץ פנסיוני דיגיטלי".

 



כתיבת תגובה