הושגו הבנות מול חברות הביטוח: ועדת הכספים אישרה את הצעת החוק לחייב את חברות הביטוח לעבוד עם כל יועץ פנסיוני

הושגו הבנות מול חברות הביטוח: ועדת הכספים אישרה את הצעת החוק לחייב את חברות הביטוח לעבוד עם כל יועץ פנסיוני

לאחר שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הנחה את משרד האוצר להגיע להבנות עם חברות הביטוח, הוסכם שהחברות יוכלו לסרב לעבוד עם יועץ אם ההסכם אינו רווחי עבורן אלא אם התקשרו עם יועצים אחרים באותם תנאים. חברי האופוזיציה ניצלו את זמן ההסתייגויות על מנת לתקוף את הממשלה על הקרדיט שלקחה על כניסת ענקית המזון הצרפתית קרפור ולהציג את העבודה שעשתה הממשלה הקודמת בהסרת חסמים

לאחר שהושגו הבנות מול חברות הביטוח: ועדת הכספים אישרה היום (ג') את הצעת החוק לחייב את חברות הביטוח לעבוד עם כל יועץ פנסיוני. אתמול, בדיון שנערך, יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני הנחה את משרד האוצר להגיע להבנות עם חברות הביטוח. היום התבשרו חברי וועדת הכספים כי הושגו הבנות, והוסכם שהחברות יוכלו לסרב לעבוד עם יועץ אם ההסכם אינו רווחי עבורן אלא אם התקשרו עם יועצים אחרים באותם תנאים.

נציגת משרד האוצר הציגה את השינויים בהצעת החוק, שעיקריהם – הוספה בהוראות שגוף שמסרב להתקשר עם יועץ יודיע לו בכתב וינמק. ההחלטה לגבי סירוב שאינו סביר יהיה בסמכות שר האוצר וועדת הכספים ולא הממונה על שוק ההון.

עוד הוסכם כי לא יראו בלתי סביר הסכם שאינו רווחי, ביחס לסוג מוצר פנסיוני. זאת, אלא אם קיים הסכם דומה, ואז הגוף המוסדי לא יוכל לסרב.

בעניין הטלת העיצומים הכספיים, האוצר ביקש להשאיר זאת בסמכות הממונה.

עו"ד דוד פישר, נציג רשות שוק ההון, אמר כי מופעל שיקול דעת נרחב בהטלת עיצומים.

גפני:" מבחינתי סוכני הביטוח תמיד היו ויהיו גורם חשוב מאוד. אני סבור שצריך לסייע מאוד לסוכנים. את חברות הביטוח חיפשתי במעליות. הסוכנים תמיד שם. אבל הסוכנים אינם רלוונטיים לחוק הזה. הממשלה רוצה לחזק את היועצים. לא יהיה שינוי בעמדה כלפי הסוכנים. סיימנו את הדיונים".

נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק, השיב לגפני: "אני מעריך את עמדותיך. תודה על החיזוק בזמנים קשים ובמאבק נגד הרפורמות בעניין הסוכנים בחוק ההסדרים. אנחנו לא הנושא פה. הנושא זה אזרחי ישראל. הייתה הזדמנות לצרף אותנו לחקיקה שתשפר את השירות לאזרחי ישראל. כיום אנחנו לא יכולים לתת שירות. במקום לתת יתרון לעסקים קטנים ובינוניים שוב נקלעים למקומות של מתן יתרון לגופים הגדולים. זה לא מעודד את הצמיחה ולא מפחית את יוקר המחיה. זה פספוס ענק".

חברי האופוזיציה הגישו שורה ארוכה של הסתייגויות, חלקן עסקו בצורך לשלב את סוכני הביטוח בחקיקה. אולם, לאחר דיון קצר על הסוכנים, והתעקשות גפני שלא לשלב את סוכני הביטוח בחקיקה, חברי הכנסת ניצלו את זמן ההסתייגויות על מנת לתקוף את הממשלה על הקרדיט שלקחה על כניסת ענקית המזון הצרפתית קרפור ולהציג את העבודה שעשתה הממשלה הקודמת בהסרת חסמים, על הפלת הצעת החוק לסיוע לעצמאים, ועוד.

לאחר דיון ארוך בהסתייגויות וברוויזיות – ההצעה, כאמור, אושרה ותועבר לכנסת לקריאה שניה ושלישית.

 

 

 



כתיבת תגובה