סוכן הביטוח והפעיל החברתי קובי סוויסה יוזם פנייה למוסדיים: עצרו את מבצעי הנסיעות לחו"ל

סוכן הביטוח והפעיל החברתי קובי סוויסה יוזם פנייה למוסדיים: עצרו את מבצעי הנסיעות לחו"ל

ליוזמה קמו מתנגדים בקרב הסוכנים שערערו על מעמדו של סוויסה כמייצג הסוכנים מול המוסדיים, שטענו כי כל ענפי המכירות פועלים גם באמצעות תגמול ותמרוץ על ידי נסיעות לחו"ל; אחרים טענו כי מדובר ביוזמה שמתיימרת ליטול מהסוכנים את חופש הבחירה ויש מי שהתלוננו כי תמיד ימצאו במה להאשים את סוכני הביטוח. בשיחה עם פוליסה התייחס סוויסה לטענות ואמר כי סוכני ביטוח הם לא אנשי מכירות אלא אנשי מקצוע ועליהם להילחם על תדמיתם המקצועית

סוגיית הטיסות לחו"ל של סוכני הביטוח כשיטת תגמול ותמרוץ של חברות הביטוח והגופים המוסדיים, עלתה הבוקר (ג') שוב לסדר היום של סוכני הביטוח. לאחר ניסיונות רבים להנחלת שינויים בשיטה, בין היתר על ידי הרגולטורים, התקשורת הכלכלית ואף על ידי לשכת סוכני הביטוח. לא פעם שולבו בניסיונות לשינוי המודל גם ביקורות קשות נגד הסוכנים שהביאו לפגיעה בתדמיתם המקצועית.

הפעם מדובר ביוזמה פרטית של סוכן הביטוח והפעיל החברתי קובי סוויסה המשמש גם כחבר במועצה הארצית בלשכה. סוויסה יזם הבוקר בקבוצת הפייסבוק שהוא מנהל, המונה כשבעת אלפים משתתפים, עצומה בקרב הסוכנים במטרה לרתום אותם לחתום על פנייה לכלל מנהלי השיווק בגופים המוסדיים בדרישה לחדול מנוהג מבצעי הנסיעות לחו"ל ולהמירם לשווי כספי. לטענת סוויסה, מדובר בנוהג שמעוות את התדמית של סוכני הביטוח בעיני הציבור.

לדבריו, נוצר מצג שווא שקרי ומעוות שלא מייצג את המציאות של רוב הסוכנים הפועלים בענף.

יממה קודם לכן הוא ערך סקר בקרב חברי הקבוצה, מתוכם נרשמו כ-240 הצבעות ש-88% מהן הביעו תמיכה ביוזמה. בין המתנגדים היו כאלה שערערו על מעמדו של סוויסה כמייצג הסוכנים מול המוסדיים; אחרים טענו כי כל ענפי המכירות בשוק פועלים באמצעות תגמול על ידי נסיעות לחו"ל וכי זהו נוהג מקובל; טענה אחרת גרסה כי מדובר ביוזמה שמתיימרת ליטול מסוכני הביטוח את חופש הבחירה שלהם ונוספים הציעו כי תמיד ניתן יהיה למצוא במה להאשים את סוכני הביטוח ולהוציא דיבתם רעה. בשיחה עם פוליסה סוויסה התייחס לטענות ונימק מדוע על סוכני הביטוח להילחם על תדמיתם המקצועית.

 

איך אתה מתייחס לטענה כי למעשה תפקידו של סוכן הביטוח הוא תפקיד שיווקי, ובכל ענפי המכירות בארץ נהוג לתגמל את המשווקים, בין היתר, עם טיסות לחו"ל?

סוויסה: אני חולק על הטענה שזה ענף מכירתי. ביטוח זה לא כמו למכור טלפון סלולרי – מדובר בחיי אדם, מדובר במאות מיליונים מכספי ציבור והם הרבה יותר חשובים בעיני מאשר למכור טוסטר.

אם אתה איש מכירות אז תעבוד בשיווק. בעלי רישיון פנסיוני הם אנשים מכובדים ואין שום סיבה בעולם שאיזה מבצע בתאילנד ייתן להם מוטיבציה למכור. כמובן, הם צריכים להיות חרוצים ומתוגמלים היטב בשווי כסף אם הם עובדים מהבוקר עד הלילה ומגייסים ביושרה הרבה לקוחות טובים.

אני חושב שלהוציא פלייר עם טיול לתאילנד גורמת לכל הענף הזה נזקים תדמיתיים. לא הייתי רוצה להיות בצד אחד עם מוכר סלולר ומוכר מוצרים חשמל. זה לא אני – אני מנהל כספי ציבור ואני צריך להתייחס לזה ברצינות הראויה כדי לקבל יחס ראוי.

 

יש סוכנים המתנגדים להצעה שלך בטענה כי היא פוגעת בחופש הבחירה שלהם.

סוויסה: אני לא בא להטיף, אני חושב שצריך לשנות את המנגנון. המנגנון צריך להיות בהיבטים מכובדים יותר, בלי לייצר מצגים של סתירה בין האינטרס הציבורי לסוכנים. כ-90% מאיתנו בכלל לא במשחק הזה. בתוצאה הסופית הדבר הזה פוגע בתדמית של הענף. זה צורם לי כאיש מקצוע.

אם לא הייתי שומע את הטענות האלה ממקבלי החלטות מאוד בכירים לא היה אכפת לי באיזה אופן הסוכן טס לחו"ל. אם הייתי יודע שהדבר הזה לא רלוונטי לאותם מקבלי ההחלטות וזה לא מפריע להם, אז לא הייתי כנראה מתייחס לכך. מדובר בתופעה זניחה שנוגעת לכ-3% מהסוכנים שיכעסו עלי. אבל אין להם מה לכעוס כי טובת הציבור צריכה להיות מעל הכל.

אפשר לתגמל את הסוכנים עם פתרונות שלא באים בצורה המצועצעת הזאת. אנחנו אנשי מקצוע ואנחנו צריכים לעשות הכל על מנת להציף חלק מהחוליים ומהתופעות, שהן בעיני פסולות. ולא רק בעיני, לפעמים אני יושב עם לקוח שאומר לי "אתם טסים כל שני וחמישי". זה יוצר פייק ניוז.

 

האם קיבלת איזושהי התייחסות ליוזמה מצד המוסדיים?

סוויסה: לא. כהרגלם הם בשקט. הם רואים את הכל. אני חושב שצריך להבין שזה אינטרס מאוד גדול של המוסדיים. גם המוסדיים וגם סוכני הביטוח נמצאים על סדר יומה של התקשורת – לדוגמה הנושא של ביטוחי הבריאות / ביטוחי מנהלים וחקיקות אחרות. אני חושב שאין שום מקום שגוף שמנהל כספי ציבור יוציא חברה שלמה לטיול בחו"ל. הפתרון טמון במחלקות השיווק של חברת הביטוח, רק הם יכולים להפוך את זה ולהתחיל משווי כסף.

 

האם לשכת סוכני הביטוח תומכת במהלך שלך?

סוויסה: אני חבר מועצה ארצית בלשכת סוכני הביטוח ובישיבה הבאה אשתדל שהנושא יעלה כשאילתה ומקווה שאקבל תמיכה. לפי הידוע לי בלשכה ניסו לעשות מהלך דומה בעבר והייתה התנגדות עזה מצד כל מיני גורמים. בשורה התחתונה זה לא התקדם.

מצד אחד, אני לא מדבר בשם הלשכה ואני גם לא מנגן על פי חליל של אף אחד. מצד שני, כאלף סוכני ביטוח בחרו בי להיות בוועדת הביקורת כדי להציג את המקומות בהם יש כשלים ואני רואה פה כשלים.

בלשכת סוכני הביטוח סרבו להתייחס לפניית פוליסה בנושא.

 



כתיבת תגובה