לצורך "שמירה והגנה": הראל תעביר כסף למבוטח שנסחט באיומים בדרישה לדמי חסות (פרוטקשן)

לצורך "שמירה והגנה": הראל תעביר כסף למבוטח שנסחט באיומים בדרישה לדמי חסות (פרוטקשן)

ניסיון הסחיטה של חברת עץ אורן מצפת זכה לחשיפה רבה ברשתות החברתיות. סוכן הביטוח של בעל העסק, שגיא עידן, פנה לחברה הביטוח וגייס אותה לסייע למבוטח בהגנה על העסק. שגיא עידן: נלחמתי בשבילו שחס וחלילה לא יבטלו לו את הפוליסה

הראל, שמבטחת את חברת עץ אורן – המרכז לכלי עבודה בצפת, התגייסה יחד עם סוכן הביטוח שגיא עידן למאבק של עדיאל פרטוק, הבעלים של עץ אורן, כנגד תופעת דמי החסות ואיומי עבריינים על בעלי עסקים. לדברי סוכן הביטוח, הראל התחייבה כי תעביר לפרטוק סכום כסף לשמירה והגנה על העסק.

עידן סירב לבקשת פוליסה לנקוב בסכום המדויק שהראל תעביר. הוא סיפר כי נלחם למען הלקוח כדי שחס וחלילה לא יבטלו לו את הפוליסה וציין כי "הסכום יהיה נמוך מהפרמיה שפרטוק משלם בשנה". עוד הוסיף: "עם זאת, מדובר בסכום הגון ומכובד".

תופעת דמי החסות היא תופעה בעלת השפעה רבה על המשק וגם על ענף הביטוח (ראו מסגרת), כאשר בצפון הארץ היא נעשית בעיקר על ידי ארגוני פשיעה מהמגזר הערבי. בשבוע שעבר העלה פרטוק סרטון לרשתות החברתיות ובו גולל את סיפור הסיוט של כל בעל בית עסק. לדברי פרטוק, רעול פנים נכנס לחצר העסק והשאיר בקבוק בנזין וארבעה קליעים כאות לבאות אם פרטוק יחליט לסרב לשלם דמי חסות. בסרטון, פרטוק פונה לשר הכלכלה ניר ברקת ולשר לביטחון פנים איתמר בן גביר: "זו הפגיעה הראשונה בכלכלה, מיליארדי שקלים יוצאים פה מהעסקים שעבדו ואספו שקל לשקל, ואז בא איזה רעול פנים בלילה, מסתובב עם אקדח והם נותנים לו את הכסף שלהם. דמי חסות הם קוראים לזה. אני לא צריך חסות מאף אחד. לפני שאתם עושים רפורמות, תנו לאנשים להתפרנס, לקום בבוקר בלי פחד".

בהראל סירבו להגיב לפניית פוליסה.

שי שדה, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכה:

חברות הביטוח יוצאות מתחומים בהם תופעת הפרוטקשן קיימת – הן מרגישות שהן נשארו לבד

"חברות הביטוח יוצאות מתחומים בהם תופעת הפרוטקשן קיימת, כי הן מרגישות שהן נשארו לבד", כך אמר שי שדה, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח, בשיחה עם פוליסה. לדבריו, אחת הבעיות המרכזיות של חברות הביטוח היא שאין שום אמצעי להקטין את הסיכון או למנוע את הצתת העסק. "המדינה חייבת להתערב. צריך להקים קרן פיצויים, ושהמדינה תפצה את מי שסובל מפרוטקשן", כך שדה.

לדבריו, היציאה של חברות הביטוח מתחומים שסובלים מפרוטקשן מתרחבת: "זה כבר לא רק פריפריה. זה קורה בבאר שבע, בצפת, בערים המעורבות, בדרום תל אביב – התופעה מגיעה לכל הארץ. ברגע שחברת הביטוח מסרבת לשלם, למעשה היא דוחפת את המבוטח לשלם את דמי החסות כי אחרת הוא חשוף משני הכיוונים וכך התופעה גדלה. החברות עם הממשלה צריכים להתגייס למשימה הלאומית הזו ביחד".

 

 

 

 

 

 

 



כתיבת תגובה