הלשכה מתכננת לעתור לבג"ץ נגד החקיקה של רפורמת הבריאות: "פגיעה חמורה בקניין של 3 מיליון אזרחים"

הלשכה מתכננת לעתור לבג"ץ נגד החקיקה של רפורמת הבריאות: "פגיעה חמורה בקניין של 3 מיליון אזרחים"

שלמה אייזיק דיווח לחברי הלשכה על המהלך ואמר: "המבוטחים שלנו עשויים להיפגע מהרפורמה. חשוב שאנחנו נדע שעשינו הכל למען המבוטחים, שאף אחד לא עושה דבר עבורם"

לשכת סוכני הביטוח נערכת לעתור לבג"ץ נגד הרפורמה בביטוח בריאות. שלמה אייזיק הודיע על כך אתמול, במסגרת שידור מיוחד לחברי הלשכה. לדברי אייזיק, לראשונה המחוקק מתערב רטרואקטיבית בחוזה ביטוח ומבטל אותו במעמד צד אחד: "זו פגיעה חמורה בקניין של 3 מיליון אזרחים אשר הסדרי ביטוח הבריאות שלהם יוסבו אוטומטית משקל ראשון למשלים שב"ן".

מדובר במהלך שיחול על כל מי שהצטרף לפוליסות האלה מ-2016. אייזיק: "יש לא מעט אזרחים שהקשיבו להמלצות רשות שוק ההון והמירו פוליסות ותיקות לפוליסות בריאות מודל 2016. כתוצאה מכך מתערב המחוקק בחוזה הביטוח שלהם ופוגע בהם. מי שלא הקשיב – הרוויח והחוזה שלו מוגן".

"החלטנו לנקוט במהלך ערכי, מתוך אחריות כלפי ציבור המבוטחים החשוב שלנו, ולהצטרף למספר אזרחים מבוטחים על מנת לעתור לבג"ץ נגד מספר פרקים בחקיקה, בעיקר אלה הפוגעים בחוזה הביטוח ופוגעים בזכות הקניין האישי.

"חשוב שאנחנו נדע שעשינו הכל למען המבוטחים, שאף אחד לא עושה דבר עבורם. אנחנו נוקטים צד למען המבוטחים שלנו שעשויים להיפגע מהמהלך", כך אייזיק.

 

אייזיק: "חבל שחברות הביטוח נעדרו מהדיון"

 

"כמי שהיה שותף להליך החקיקה של חוק ההסדרים, אני אומר שניתן היה להתאמץ ולהוציא את הפרק שדן בביטוח הבריאות מחוק ההסדרים ולהעביר אותו לחקיקה רגילה. זו היה גם ההמלצה של היועצת המשפטית של ועדת הכנסת. חבל שביום בו נקבע מה יפוצל, חברות הביטוח נעדרו מהדיון".

אייזיק הדגיש כי אין פה שום כפל ביטוח: "זה שני מוצרים שונים לגמרי. ואם לבטל – אז את השב"ן, ולא את הביטוח".

לדברי אייזיק, נראה שאנשי אגף תקציבים רוצים להרוג את פרק הניתוחים בפוליסת הבריאות – "אם לא נשכיל לעבור במהרה לפוליסות על בסיס פיצוי, אז יקרה לפוליסות הבריאות בפרק הניתוחים מה שקרה לפוליסות הסיעוד – הן ייעלמו מהמדף".

אייזיק: "המאבק לדכא את פוליסות הבריאות נולד מתוך מחשבה שדיכוי פוליסות הבריאות יביא להגדלת הצריכה של שירותי בריאות המערכת הציבורית. אנחנו צריכים להתנתק מזה על ידי מעבר לפוליסות פיצוי. ואז לא ישנה איפה עושים את הניתוח – מקבלים פיצוי זהה. היו כאלה מוצרים בעבר, אבל המחוקק אסר על פיצוי. אנחנו נעביר חקיקה שתאפשר פיצוי חד פעמי בעת צורך בניתוח".

 

 



כתיבת תגובה