משרד האוצר ולשכת סוכני הביטוח סיכמו כי הגזרות שהוטלו על סוכני הביטוח לא יקודמו בחוק ההסדרים

משרד האוצר ולשכת סוכני הביטוח סיכמו כי הגזרות שהוטלו על סוכני הביטוח לא יקודמו בחוק ההסדרים

בין הגזרות שבוטלו: גילוי תגמול סוכנים והשבת חלק יחסי מעמלות היקף * עוד סוכם כי הבנקים הקטנים יוכלו לשווק ביטוחים אלמנטריים * במקביל, תסיר הלשכה את התנגדותה למתן ייעוץ פנסיוני מחוץ לסניפי הבנקים

לשכת סוכני הביטוח הגיעה להסכמות עם משרד האוצר לפיהן רוב הגזירות שתוכננו להיות מוטלות על סוכני הביטוח במסגרת חוק ההסדרים לא יקודמו, בעוד שהלשכה תסיר את התנגדותה למתן האפשרויות הנ"ל.

הגזירות אשר לא יוקדמו:

* גילוי תגמול סוכנים

* השבה לגוף המוסדי של החלק היחסי מעמלות היקף

* הקפאות רכישה של סוכנויות ע"י מוסדיים

* איחוד קבוצות מוצרים

עוד סוכם בין הצדדים כי הבנקים הקטנים יוכלו לשווק ביטוחים אלמנטריים, על מנת להגביר את התחרות ולהוזיל את מחירי הביטוח. עוד סוכם כי לשכת סוכני הביטוח תסיר את התנגדותה וניתן יהיה לספק ייעוץ פנסיוני באופן דיגיטלי ומחוץ לסניפי הבנקים, דבר שעשוי לפתוח גם ערוץ זה לתחרות.

ההסכמות גובשו בהובלת מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ אליהו רביבו, ובימים אלה הן מנוסחות להצעת חוק שיובא בקרוב לוועדת הכספים.

שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח: "מברך על הסכמות חשובות שנעשו בעמל רב בניצוחו של ח"כ אליהו רביבו יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים. גזרות רבות שהיו אמורות לפגוע בסוכני הביטוח לא יקודמו וזו בשורה גדולה לכלל הציבור. לשכת סוכני הביטוח לא יכלה לעמוד מנגד אל מול ההצעות שעלו וההגעה להסכמות הינה הישג חשוב עבור ציבור הסוכנים ואזרחי המדינה".

ח"כ אליהו רביבו: "אני שמח לבשר על הסכמות חשובות. לאחר משא ומתן שנמשך כחצי שנה אותו הובלתי בין משרד האוצר ולשכת סוכני הביטוח, הגיעו הצדדים להסכמות שמצד אחד יורידו מסדר היום פרקים בחוק ההסדרים הנוגעים לסוכני ביטוח, ומצד שני יגבירו את התחרות במערכת הבנקאית. התחייבתי שצעדים אלו יבואו בהסכמה וכך יהיה. עלינו לחזק את הבנקים הקטנים ולהגביר תחרות במשק, רק כך נטייב את השירות לאזרח במערכת הבנקאית. אני מודה לנציגי משרד האוצר וליו"ר לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק על רוח האחדות והרצון להגיע לפתרונות יעילים למען אזרחי מדינת ישראל".

מימין - שלמה אייזיק, אליהו רביבו, ראובן טיטואני, יניב מאיר - קרדיט יחצ

מימין: שלמה אייזיק, ח"כ אליהו רביבו, ראובן טיטואני, יניב מאיר



כתיבת תגובה