התנדבות זה החיים / מושיק בן פורת

התנדבות זה החיים / מושיק בן פורת

יום הזיכרון השנה יהיה קשה אף יותר מכל מה שראינו עד כה * מיזם "מנצחים יחד" הוא דוגמה מופתית לשיתוף פעולה פורה בין התנדבות מקצועית של סוכנים וסוכנות ביטוח ללא שום כוונת רווח, לבין רשויות הצבא והביטחון, למען משפחות השכול

לפני כשלוש שנים הקמתי במסגרת לשכת סוכני הביטוח את מיזם "מנצחים יחד". מטרת המיזם הייתה לסייע לחולות וחולי סרטן בשעתם הקשה ולטפל בכל הצד הבירוקרטי על ידי סוכנות וסוכנים מצוינים שהתנדבו למיזם. יוזמה זו תעזור לחולים להתמקד בהחלמה ותפטור אותם מהתעסקות קשה, מסואבת וכואבת בתביעות הביטוח מול חברות הביטוח.

כמובן, שכל ההתנדבות של הסוכנים והסוכנות היא ללא רווח כלל והם תורמים את זמנם, מרצם ומקצועיותם לטובת החולות והחולים.

המיזם עשה חיל ועדיין עושה. לאט לאט כל העמותות הגדולות החלו להפנות אלינו חולות וחולים כדי שנטפל ונסייע להם. התגובות היו ועדיין מדהימות.

באוקטובר 2023, כשהחלה מלחמת חרבות ברזל, הבנתי שהריק המקצועי והאנושי בנושא  מיצוי הזכויות הפך לגדול יותר. לכן, בהחלטה מהירה, החלטתנו להוסיף נדבך חדש לרוח ההתנדבות של מיזם "מנצחים יחד". המיזם התחיל לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון וצה"ל. מטרתו העיקרית של שיתוף הפעולה הייתה לספק סיוע והקלה למשפחות של חיילים שנפלו במערכות הביטחון תוך איגום משאבים והידוק השורות מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

הריק שאליו נכנסנו היווה באופן חד משמעי גלגל הצלה לעשרות אלמנות, חלקן צעירות מאד, בהריון או לאחר לידה עם ילדים קטנים, משפחות שלמות של הורים ואחים ואחיות, שלא ידעו האם יש לחלל קרן פנסיונית כלשהי, ביטוח כלשהו או זכות כזו או אחרת.

קציני הנפגעים במשרד הביטחון ובצבא, ובכללם בכירים רבים, שלחו באופן ישיר למיזם "מנצחים יחד" בקשות לסיוע במקרים מורכבים של אלמנות צעירות ויתומים שנתקלו בקשיים במיצוי זכויותיהם הביטוחיות וקבלת הפיצויים המגיעים להם.

צוות המתנדבים המסור עבד אז יד ביד עם חברות הביטוח ובתי ההשקעות שנרתמו למטרה קדושה זו, מתוך הבנה עמוקה כי משפחות השכול עוברות תקופה קשה, לא רק מבחינה רגשית אלא גם מבחינה בירוקרטית וכלכלית. הם הקדישו את זמנם וכישוריהם כדי לנווט במבוך המורכב של חוקי הירושה, חברות הביטוח  והתקנות הצבאיות על מנת למצות עבור המשפחות את מלוא הזכויות המגיעות להן.

דרך עבודה שיתופית זו ובזכות הקשר ההדוק עם רשויות הצבא, המתנדבים סייעו לעשרות משפחות להתגבר על החסמים ולקבל את הזכויות והתגמולים המלאים. הקצינים ובכירי הצבא היו שותפים מלאים בתהליך והעבירו למיזם מקרים בהם נדרש סיוע נוסף ונגישות מיוחדת.

המתנדבים הקשיבו בסבלנות לסיפוריהן האישיים של המשפחות, הבינו את צרכיהן והתמודדו עם כל מקרה באופן אישי ומכבד. מעבר לסיוע הפרקטי, הם העניקו גם תמיכה רגשית ויצרו קהילה תומכת.

"מנצחים יחד" היה דוגמה מופתית לשיתוף פעולה פורה בין התנדבות מקצועית ללא שום כוונת רווח לבין רשויות הצבא והביטחון, למען משפחות השכול והחללים. השילוב של נחישות ורצון טוב מצד המתנדבים עם הגיבוי וההפניות מצד הקצינים והבכירים בצה"ל, אפשר לתת מענה מקיף ויסודי לצרכים המיוחדים של משפחות החללים בשעתם הקשה.

יום הזיכרון השנה יהיה קשה אף יותר מכל מה שראינו עד כה. יותר מ-1,500 חללים, משפחות רבות שנהרסו ופצועים רבים שזקוקים ליד מושטת וחיבוק חם. אנחנו, כל מתנדבי ומתנדבות מיזם "מנצחים יחד", נמשיך לעמוד לצד כל מי שרק ניתן כדי לתת לו את המעט שאנו יכולים להחזיר לגיבורים הללו שמסרו את חייהם עבורנו.

יהי זכרם ברוך.


הכותב הנו יו"ר מחוז השרון של לשכת סוכני הביטוח ומייסד ומנהל מיזם "מנצחים יחד"

 

 

 

 

 



כתיבת תגובה