אחרי ארבע שנים – בפסגות בוחנים יציאה מתחום פעילות הביטוח

אחרי ארבע שנים – בפסגות בוחנים יציאה מתחום פעילות הביטוח

האופציה העיקרית הנבחנת היא מכירת הפעילות הקיימת לחברה אחרת. החברה עובדת עם כ-1,000 סוכנים וסוכנויות, בהן סוכנויות שנרכשו על ידי בית ההשקעות, ביניהן פרופיט, היימן ודוידוף

בפסגות התקבלה לאחרונה החלטה אסטרטגית לבחון את היציאה מפעילות הביטוח. זאת לאחר ארבע שנים בלבד בה פועלת החברה הבת פסגות ביטוח. גורמים בסביבתה של החברה מבקשים לשדר עסקים כרגיל וטוענים כי מדובר במהלך עסקי לגיטימי.

בית פסגות

האופציה העיקרית הנבחנת היא מכירת הפעילות הקיימת לחברה אחרת – שהיא האפשרות המובילה, כאשר קיימת גם אפשרות שהחברה תחליט בסופו של דבר להמשיך את הפעילות.

פעילות הביטוח של פסגות נוסדה לפני ארבע שנים. על פי הדוח הכספים האחרון של החברה, ב-2016 נרשמו פרמיות ברוטו בסך כ-30 מיליון שקל, וב-9 החודשים הראשונים של 2017 נרשמו פרמיות של 27 מיליון שקל. ב-2016 רשמה חברת הביטוח הפסד כולל של 8.8 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של 2017 – הפסד כולל של 4.5 מיליון שקל. פעילות הביטוח מנוהלת על ידי גיא אילוז – מנכ"ל פסגות ביטוח.

החברה, כך נודע לפוליסה, עבדה עם כ-1,000 סוכנים וסוכנויות, בהם סוכנויות שנרכשו על ידי בית ההשקעות כמו פרופיט, היימן, דוידוף, סינרג'י, נ.פ.א, עמיתים סוכנות לביטוח פנסיוני ועוד. יודגש כי סוכנויות הביטוח שבבעלות בית ההשקעות נהנו מחופש פעולה עסקי מלא ולא חויבו למכור, במסגרת הבעלות, רק את מוצרי פסגות.

המהלך של פסגות מגיע לאחר שאלטשולר שחם סגר במהלך 2016 את פעילות הביטוח, אחרי כשנה אחת בלבד, והעביר את תיק פוליסות החיסכון שלו להכשרה. המהלך של אלטשולר שחם נומק בכך שקופות הגמל להשקעה הן מוצר עדיף על פני פוליסות החיסכון.



כתיבת תגובה