מבוטחים יוכלו להגדיל את ההפקדות של ביטוח המנהלים גם בחברת ביטוח אחרת

מבוטחים יוכלו להגדיל את ההפקדות של ביטוח המנהלים גם בחברת ביטוח אחרת

כך נקבע בתיקון לתקנה 19 שפורסם סופית בסוף השבוע. עד כה, מבוטח או עמית בקופת גמל, שרצה להגדיל את ההפקדה לפוליסה או לקופה, נדרש לעשות זאת באותה חברה. על פי הנוסח החדש – יוכל המבוטח/עמית להגדיל את ההפקדה גם בחברה אחרת, ובתנאי שסכום ההפקדה שלו לתגמולי העובד שווה לסכום ששילם המעסיק – עד שיעור של 5%

שר האוצר, משה כחלון

מבוטחים יוכלו להגדיל את ההפקדות של ביטוח המנהלים גם בחברת ביטוח אחרת. זו משמעותו של תיקון לתקנה 19 לתקנות מס הכנסה, שנחתם בסוף השבוע על ידי שר האוצר משה כחלון – לאחר שוועדת הכספים אישרה את ההצעה של רשות שוק ההון בנושא.

עד כה, על פי תקנה 19, עמית שהיה מעוניין להגדיל את הפקדותיו בקופת גמל מבטיחת תשואה או בפוליסת ביטוח שלא ניתן להגדיל בהן את ההפקדות, נדרש לפתוח קופת גמל או פוליסת ביטוח אחרת אצל אותו גוף מוסדי והוא לא יכול היה לבחור לנהל את החיסכון אצל גוף מוסדי אחר.

החשבונות שנפתחו עבור הגדלת ההפקדות כאמור נקראו בעגה המקצועית "פוליסות הפרשיות". על פי ההערכות בענף, דמי הניהול בפוליסות ההפרשיות היו גבוהים מאד. כך, למעשה, נוצר מצב מעוות של "לקוחות שבויים" שמשלמים דמי ניהול גבוהים.

אייל סיאני, סמנכ"ל מקצועי וממונה ציות ואכיפה פנימית בהלמן-אלדובי גמל ופנסיה, הסביר לפוליסה, כי על מנת לאפשר לעמית בחירה של קופת גמל המתאימה לו, אישרה לאחרונה ועדת הכספים לבטל את ההתניות הקבועות כיום בתקנה 19 ולאפשר לעמית להגדיל את הפקדותיו גם בקופת גמל אחרת, בתנאי שקופת הגמל "החדשה" היא לאותה מטרה של הקופה המקורית.

כצעד משלים ועל מנת לאפשר לעמית לבחור להגדיל את הפקדות בקופת גמל לקצבה אחרת, תוקנה התקנה שקבעה שסכום ההפקדה למרכיב תגמולי העובד באותו חשבון בקופת גמל, יידרש להיות שווה לסכום ששילם המעביד עד שיעור של 5% ממשכורתו של העמית. זאת, באופן שהותר לקבל הפקדות של הפוליסות ההפרשיות כאמור, על אף שהסכום לא בהכרח שווה.



כתיבת תגובה