שי סלומון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בהלמן אלדובי: החיסון הוא Game Changer שהשלכותיו על הכלכלה ופתיחת המשק עדיין לא ברורות

שי סלומון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בהלמן אלדובי: החיסון הוא Game Changer שהשלכותיו על הכלכלה ופתיחת המשק עדיין לא ברורות

סוכני הביטוח צריכים להשתנות - הסוכנים של הדור החדש מאמצים כלים דיגיטליים, הופכים להיות סוכן 360 מקצועי גם בביטוח וגם בפיננסים, שמספקים שירותים משלימים כמו ייעוץ משכנתה, מס ועוד, לכן מודל של בתי סוכן שיספק את כל השירותים בבית אחד צפוי להצליח

שי סלומון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בהלמן אלדובי

שי סלומון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בהלמן אלדובי. ההחלטה להיכנס לענף הוכרעה בעת שירותו בשייטת הצוללות, כששהה כמה מאות מטרים מתחת לפני הים והיה אחראי על עדכוני הכלכלה.

בעל תואר BA בכלכלה וניהול מהמכללה האקדמית תל אביב יפו ותואר MBA מהמכללה למנהל, ובעל רישיון לניהול תיקי השקעות. בילדותו חלם להיות רופא. היום הוא בן 36, נשוי באושר + 2, מתגורר בגני תקווה, אוהב במיוחד ספורט אתגרי. בקיץ מקפיד לצלול, כתחביב שנשאר עוד מימי הצבא, ובחורף אוהב לגלוש סקי. בשנה האחרונה, למרות אתגר הקורונה, השלים שלושה טריאתלונים.

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

סלומון: אחלק לשני מגזרים, המוסדיים והמפיצים (הסוכנים). מבחינת הסוכנים, אני חושב שהם ימשיכו להיות הגורם המקצועי המוביל מול הלקוחות בשנים הקרובות. קם היום דור חדש של סוכני ביטוח, כזה שלא מפחד מטכנולוגיה, מבין שהוא צריך לעבוד יותר קשה ושכדאי לו להתאגד תחת בתי סוכן כדי להצליח מהר יותר. לכן הסוכנים היום צריכים להיות עם האצבע על הדופק ולהבין שהשוק משתנה במהירות וכדי להצליח אסור להירדם בשמירה אלא להיות אקטיביים  ולחבור יחדיו כדי להצליח.

מבחינת המוסדיים, ועדת בכר ב-2007 באה לייצר תחרות בענף ולכן קמו להן חברות רבות. בשנים האחרונות בוצעו מיזוגים ורכישות רבות, ובתי השקעות נעלמים מהמפה. הרגולציה, עלויות התפעול, עלויות רכישת הלקוח הולכות ועולות בעוד שדמי הניהול יורדים. מי שיוביל בתשואה, בשילוב הטמעת כלים טכנולוגיים ודיגיטליים, הוא זה שיצמח.

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

סלומון: צריך לזכור שרק בישראל יש קרוב למיליון מובטלים שכרגע עדיין מקבלים תמיכה מהמדינה. נראה מה יהיה המצב לאחר שתמיכה זו תיפסק. גם החיסון הוא Game Changer שהשלכותיו עדיין לא ברורות על הכלכלה ופתיחת המשק. אין לדעת איך השוק יתנהג ולכן אנחנו במצב של סיכון, אבל גם של סיכוי מבחינת השקעות. אני מעריך שאופי העבודה לא יחזור לקדמותו. נראה יותר גמישות בין בית למשרד. גם בתחום הייעוץ, הציבור יקבל יותר בברכה את הפלטפורמות הדיגיטליות לפגישה וייעוץ. סוכן מאילת יוכל לטפל בלקוח בקריית שמונה. ההזדמנויות רק ויגדלו, מה שמחזק את הצורך של הסוכנים לסגל לעצמם יכולות דיגיטליות וגמישות.

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

סלומון: תחום הפנסיה הולך וצומח. הציבור והסוכנים מבינים את יתרונות המוצר לעומת החלופות. אני מעריך שקרנות הפנסיה ימשיכו לצמוח, לצד הגברת התחרות, מסלולים חדשים וההבנה שהתשואה חשובה כמו בכל אפיקי החיסכון. כולנו צריכים לשים לב לקדמה הטכנולוגית. כל גוף בהתאם ליכולות שלו חייב לבצע שינויים ולהתקדם מבחינה טכנולוגית. בנוסף, אנו רואים ניצנים לתחום של השקעות אלטרנטיביות שמתאימות ללקוח הפרטי, אפשרויות השקעה מחוץ לבורסה ימשיכו להיות חלופות השקעה מעניינות לציבור שמוכן להשקיע מחוץ לקופסה.

* מהו להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

סלומון: ערוץ סוכני הביטוח רק ילך ויצמח. קבלת החלטות כלכליות וביטוחיות היא משימה קשה ומפחידה עבור הלקוח. אפשר להסתכל על העולם, ובעיקר על ארה"ב המתקדמת מבחינה טכנולוגית – הלקוח עדיין מקבל החלטות כלכליות יחד עם יועץ, כמו עו"ד או רו"ח. עם זאת, סוכני הביטוח צריכים להשתנות. כמו שעושה הדור החדש של סוכני הביטוח כבר עכשיו: מאמצים כלים דיגיטליים, הופכים להיות סוכן 360 מקצועי גם בביטוח וגם בפיננסים שמספק שירותים משלימים כמו ייעוץ משכנתה, מס ועוד, לכן מודל של בתי סוכן שיספק את כל השירותים בבית אחד צפוי להצליח.

* כמה זמן אתה עובד בתחום, ומה הביא אותך לעסוק בו?

סלומון: ההחלטה באיזה תחום אני רוצה לעסוק בקריירה התקבלה כמה מאות מטרים מתחת לפני המים במהלך השירות. בהפלגות ארוכות הצוות מנותק מהעולם החיצון, ואחת לשבוע מקבלים מברק מהשטח עם עדכונים. קיבלתי אחריות על עדכוני הכלכלה, יצרנו סימולציות על מדדים ומניות, וניהלנו משחקי השקעות מתחת לפני המים.

נכנסתי לעולם הפיננסים ושוק ההון ב-2008 תוך כדי לימודי התואר הראשון. לראשונה עבדתי בחברת אלגוטריידינג שביצעה מסחר בנגזרים בעולם, ולאחר התנסות הכרחית בתחום,  עברתי לעולם השיווק והמכירות בגופים מוסדיים.

* מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

סלומון: במהלך הקריירה שמתי לי למטרה לצמוח ולהתפתח באופן אישי כל הזמן. בכל מספר שנים התקדמתי לתפקיד בעל אחריות גדולה יותר וכך הגעתי לתפקיד הנוכחי ולהישגים משמעותיים. לדוגמה: לשבור שיא מכירות כל הזמנים עוד בתקופת קורונה, לחדור לשוק פנסיית ברירת המחדל ולקחת בו בעלות, לייצר בידול מותגי בתחום ולראשונה בחיי החברה – להוביל קמפיין רחב היקף "הפנסיה של כחלון".

* ספר על המעבר לניהול – מתי החלטת שאתה רוצה לעסוק בניהול, ומה אתה אוהב בו?

סלומון: אני קודם כל איש של עבודת צוות. עם זאת, ניהול הוא הפאשן שלי עוד מגיל צעיר, גם בתיכון או בצבא נהניתי לקחת יוזמה. כנראה שכשאתה עושה משהו בתשוקה הוא מצליח. כמנהל אני אוהב את האינטראקציה עם הצוות והשותפים, את העבודה האנושית לצד הצורך והיכולת לחשיבה מרחבית, שכוללת בדרך כלל קבלת החלטות תוך שיקול של גורמים מגוונים ורבים. בנוסף, אני בהחלט אוהב להיות בצומת קבלת ההחלטות ולהשפיע.

*מה הן בעיניך התכונות החשובות לניהול?

סלומון: שתי תכונות שלדעתי הן החשובות ביותר: 1) מנהיגות – להבין שאתה לא "מפקד" או מנתב משימות, אלא אתה מנהיג שאמור לקחת צוות ולחבר אותו. 2) כדי להצליח לעשות טוב את סעיף 1, צריך שלמנהל תהיה יכולת הקשבה לצד אגו נמוך. למנהל, טוב ככל שיהיה, חשוב ללמוד מכל אחד ולתת במה ומקום לעובדים, אחרת הוא לא יצליח למקסם את עבודת הצוות.

*איזו המלצה היית נותן לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

סלומון: אני זוכר את עצמי בתחילת הדרך, ואת נקודת המפנה שבה נוכחתי שההצלחה מגיעה ממקום של הנאה ואהבה. איש מאיתנו אינו נביא, לכן תתנהגו בכל יום כאילו מחר תגיע ההזדמנות הגדולה. תפעלו תמיד בתשוקה וחיוביות, תגיעו להישגים מתוך רצון אמיתי ולא רק כי נדרש מכם. תגיעו לעבוד ולא לעבודה וההזדמנויות יגיעו. קצת כמו השקעות, לא ניתן לתזמן את השוק, רק להפעיל שיקול דעת איפה נכון להיות, להמשיך ולהתמיד וההצלחה תגיע.

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

סלומון: אני חושב שמנהל טוב הוא מנהל שלומד כל הזמן מהסובבים אותו, אם זה מאנשי המקצוע, העובדים שכפופים לו והמנהלים שמעליו.

אדם ספציפי שאני מרגיש שאני דומה לו באופן מיוחד, לשיטת המנהיגות הפנימית שלו והיכולות להתחבר לאנשים הוא אבא שלי, שממנו למדתי ועוצבתי למי שאני היום.

 



כתיבת תגובה