חלי פרח כהן, מנהלת את מחלקת המכירות הטלפוניות של בית ההשקעות פסגות: פרדוקס הדיגיטל: הוא פה כדי להקל, אך לרבים עדיין יש פחד מלעסוק בפיננסים

חלי פרח כהן, מנהלת את מחלקת המכירות הטלפוניות של בית ההשקעות פסגות: פרדוקס הדיגיטל: הוא פה כדי להקל, אך לרבים עדיין יש פחד מלעסוק בפיננסים

יש לקדם חינוך פיננסי עתידי. אחד השיעורים החשובים שלמדנו מהקורונה הוא הצורך להיות ערוך לכל תרחיש

חלי פרח כהן, מנהלת את מחלקת המכירות הטלפוניות של בית ההשקעות פסגות

חלי פרח כהן, מנהלת את מחלקת המכירות הטלפוניות של בית ההשקעות פסגות. את דרכה המקצועית בפסגות התחילה לפני 12 שנה בתפקיד נציגת טלמיטינג ומאז התאהבה בתחום. את התואר הראשון עשתה באמנויות הבמה, אך אחרי מספר שנים במקרה נחשפה לתחום הפיננסים והרגישה חיבור מידי. בעבודתה ובחייה מקבלת השראה מנשים מובילות, חזקות שמגשימות את עצמן. פרח כהן, בת 37, נשואה לרפאל, אמא לאריאל ואופיר, גרה בבאר-יעקב. אוהבת לעסוק בספורט, בעיקר טניס, ולטייל בארץ עם המשפחה.

 

* מהו להשקפתך מהותו ועתידו של מוסד "סוכן הביטוח"?

פרח כהן: מהותו של מוסד הסוכן לא תשתנה – הוא פה כדי להבין את הצורך של הפרט, "לתפור חליפה" ולהוות גורם מגשר בין האדם הפרטי לאפשרויות הרבות שקיימות לו לטיפול בנכסיו. עם זאת, חשוב להבין שיש פה מהפכה – העולם המשתנה מאלץ גם את הסוכנים לאמץ את הדיגיטל ולהבין שחלקו בענף רק יגדל. עם זאת, אין תחליף לקשר האישי, לעובדה שיש מי שידע לתת מענה אנושי בעת צרה או בזמן קבלת החלטה משמעותית.

 

* מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח של הקורונה על התחום?

פרח כהן: הקורונה הדגישה את החשיבות של ניהול שיודע להתאים את עצמו לסיטואציה משתנה, לא רק במובן המקצועי אלא גם הבינאישי. עברנו לנהל מרחוק, לעבוד בקפסולות, במקרים רבים אבד הקשר הפרונטלי ויחד עם זאת התחזק הצורך להיות שם בשביל העובדים, להבין את הצרכים, להיות מעורבים גם בנושאים שקשורים במשפחה, לתמוך ולסייע. ובזכות כל זה להביא להצלחות גם בתקופה מאתגרת כמו השנה החולפת.

 

* איזה תחומים צריך לקדם בשנים הקרובות?

פרח כהן: יש לקדם תכנון פרישה מגיל צעיר שהוא למעשה תכנון פיננסי עתידי. אחד השיעורים החשובים שלמדנו מהקורונה הוא הצורך להיות ערוך לכל תרחיש. כולנו יודעים שיום אחד נגיע לפרישה ורצוי שנהיה מוכנים כלכלית ליום הזה. היום אנחנו מבינים בצורה מוחשית, שיש עוד תרחישים שיכולים להעמיד אותנו במצב דומה בו נזדקק לביטחון כלכלי. נדמה לי שבטווח הארוך הקורונה תיזכר גם כגורם שעורר את הציבור להכיר בחשיבות שבתכנון פיננסי עתידי בכל גיל ובכל מצב.

 

* מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

פרח כהן: האתגר הכי גדול של הענף הוא הדיגיטל. מצד אחד הוא כאן כדי להקל עלינו ועל הלקוחות לעשות את הדברים בצורה מהירה וקלה. מצד אחר, אנשים עדיין רוצים התערבות אנושית, לרבים עדיין יש פחד מלעסוק בפיננסים ובחסכונות האישיים. גם היום וגם בעתיד נדרש להבין את הלקוח, את הצרכים האישיים ואת הפרמטרים שעשויים להשפיע על עתידו. האתגר הוא לדעת ליהנות מכל הטוב הזה שבעולם החדש וגם לשמור על הקשר האישי ולדאוג למצות את אפשרויות והפוטנציאל הכלכלי של הלקוח.

 

*מה ההישגים המשמעותיים ביותר בקריירה המקצועית שלך?

פרח כהן: במהלך ארגון מחדש של פסגות, לאחר פירוק חטיבת הלקוחות, הובלתי תכנון מחדש של מוקד המכירות הטלפוני על ידי הקמת צוותים חדשים, התבססות על דאטה קיימת ופיתוחי דיגיטל מתקדמים. הצלחנו לייצר הכנסות ממקורות שלא היו קיימים קודם ולהגדיל את פעילות המוקד באחוזים משמעותיים. כיום אני יודעת לספק שירותים ברמה גבוהה לכל החברות של קבוצת פסגות.

 

* ספרי על המעבר לניהול – מתי החלטת שאת רוצה לעסוק בניהול, ומה את אוהבת בו:

פרח כהן: אני עובדת בפסגות 12 שנה, התחלתי בתפקיד נציגת טלמיטינג. בזכות מנהלים מוכשרים ומנטורים שהיו לי בפסגות פיתחתי את הראייה המערכתית ואת החיפוש אחר אתגרים ויזמתי פרויקטים שסייעו גם לקדם מטרות בפסגות וגם לפתח את מיומנויות הניהול שלי. נחשפתי לתפקידים שאפשרו לקיחת יוזמה, להניע תהליכים ולהשפיע.

 

* מה הן בעינייך התכונות החשובות לניהול?

פרח כהן: בניהול, הפרמטר המרכזי והחשוב ביותר הוא תמיד – האנשים. הצלחה ניהולית מבחינתי זה לבנות ולטפח צוות של אנשים מוכשרים, שאוהבים את העשייה, יוצרים חיבורים ומשלימים זה את זה.

 

* איזו המלצה היית נותנת לאלו שנמצאים בתחילת דרכם בענף?

פרח כהן: שוק ההון הוא עולם דינאמי שנתון לשינויים רבים כמו רגולציה, תחרות, מוצרים פיננסיים חדשים והטמעה של טכנולוגיות חדשות. לכן חייבים ללמוד כל הזמן, לחיות ולנשום את שוק ההון ולדעת לנוע איתו – זה גם הכיף בעבודה.

 

* מודל לחיקוי: אילו דמויות השפיעו על דמותך הניהולית והמקצועית?

פרח כהן: בעיקר נשים מובילות וחזקות בסביבה הקרובה והמורחבת. ברמה האישית יש לי אמא שהיא השראה לכל דבר – אישה שבלי הרבה כלים הציבה לעצמה מטרות רחוקות, לא היססה ולא פחדה מכלום בדרך להגשים את עצמה עסקית, תמיד שילבה גם עשייה קהילתית והתנדבותית וטיפחה גם משפחה מהממת. ברמה המקצועית – זה נשמע גדול ומפוצץ אבל לראות מה שעושה איילון מאסק עם היצירתיות, שבירת המוסכמות ושימוש בגישות חדשות לגמרי – מעורר בי השראה.

 



כתיבת תגובה