בדרך לקבלת רישיון מבטח: אופק מייסודו של אורי אומיד, סקוריטס וחברה בבעלות אייל לפידות

בדרך לקבלת רישיון מבטח: אופק מייסודו של אורי אומיד, סקוריטס וחברה בבעלות אייל לפידות

אופק צפויה לעסוק בכל תחומי הביטוח הכללי – רכב, דירות ועסקים. סקוריטס תמשיך לבטח משאיות ורכב כבד אך כחברת ביטוח ולא כסוכנות. חברת הביטוח שמקים לפידות תבטח על פי הערכות דירות וערבויות מכר לפרויקטים בנדל"ן

שלוש חברות חדשות נמצאים בהליכים מתקדמים להשגת רישיון מבטח – אופק מייסודו של אורי אומיד, סקוריטס בבעלותם ובראשותם של גבי ואייל שפירא וחברה בבעלות של אייל לפידות.

אופק היא חברת ביטוח שמקים אורי אומיד, אחד מהמנהלים הוותיקים בענף הביטוח ועד לפני כשנה מנכ"ל שלמה ביטוח. אופק הוקמה, כך נחשף, בספטמבר שנה שעברה, בשותפות עם הפניקס ועם אורן כהן, מבעלי אורן מזרח. אופק צפויה לעסוק בכל תחומי הביטוח הכללי – רכב, דירות ועסקים.

סקוריטס היא סוכנות ביטוח מהוותיקות בישראל, מורשית לוידס, שמתמחה בביטוח משאיות ורכב כבד. לכשתקבל רישיון מבטח תיקרא החברה סקוריטס חברה לביטוח, והיא תמשיך לפעול בתחום התמחותה הנוכחי.

השלישי שפועל לקבל רישיון מבטח הוא כאמור אייל לפידות – לשעבר מנכ"ל הפניקס. על פי הערכות, חברת הביטוח המוקמת תעסוק בביטוחי דירות וערבויות מכר לפרויקטים בנדל"ן. לפידות כבר עוסק בתחום ערבויות מכר דרך חברת ארכימדס שגייסה לפני כשנה מסגרת מימון של כמיליארד שקל.

שוקו, סוכנות הביטוח הדיגיטלית מייסודם של ליאב גפן ואוריאל אהרוני, נמצאת גם היא בהליכים לקבלת רישיון מבטח, ועל פי הערכות – תקבל רישיון בתחילת 2024.

כניסה של חברות ביטוח חדשות לענף הוא מאורע נדיר למדי. חברות הביטוח האחרונות שנכנסו לענף הן דיווידשילד חברה לביטוח, שקיבלה רישיון בינואר 2020, ווישור – שקיבלה רישיון ב-2018 וליברה שקיבלה גם היא רישיון ב-2018.

אופק, סקוריסט ואייל לפידות ביקשו שלא להתייחס לדברים.



כתיבת תגובה