יוסי סודרי: עליית הפרמיה מקשה מאוד על הסוכנים – ועדיין לא בטוח שהיא מספיקה על מנת לאזן את ההפסדים בביטוח רכב

יוסי סודרי: עליית הפרמיה מקשה מאוד על הסוכנים – ועדיין לא בטוח שהיא מספיקה על מנת לאזן את ההפסדים בביטוח רכב

סודרי השתתף בכל הסיכונים – משדר חדשות הביטוח של פוליסה ואורן מזרח, ואמר כי למרות עליית התעריפים, הם עדיין אינם משקפים את מלוא עלות התביעה * חגי שפירא: הרבעון השלישי הוא נקודת מפנה ברווחיות הענף, אבל גם רבעון רביעי מוצלח לא יציל את 2023 מהפסד

יוסי סודרי, מנהל תחום פרט ומטה, באגף ביטוח כללי בהכשרה ומומחה הביטוח הכללי חגי שפירא השתתפו במשדר כל הסיכונים של פוליסה ואורן מזרח שעסק בשאלת הרווחיות של חברות הביטוח בעולם ביטוח הרכב. מדובר בתחום ששרוי בהפסדים עמוקים בשנים האחרונות, שמובילים להעלאת פרמיה משמעותית ושינויים חיתומיים נוספים.

לדברי שפירא, הרבעון השלישי ב-2023 הוא נקודת מפנה – הן מבחינת הרווח החיתומי ומבחינת רווחי ההשקעות. אמנם חלק מהחברות עברו לרווח, אך עדיין רוב החברות בהפסד חיתומי: "נכון לתשעת החודשים הראשונים של 2023, אנחנו בהפסד חיתומי של 550 מיליון שקל לעומת 1.2 מיליארד שקל בשנה שעברה. יש מגמת שיפור, אבל עדיין ההפסד משמעותי ולא הייתי מקל בו ראש. גם הרבעון הרביעי לא יציל את 2023".

סודרי: "בשלוש השנים האחרונות, מאז הקורונה, הייתה ירידה גדולה בפרמיה, בהמשך נוצר חוסר בחלפים ואז עלייה בגניבות. בתקופה האחרונה אמנם יש שיפור קל מהסיבה שכל חברה פעלה בגזרתה לצמצום ההפסדים, אבל עליית הפרמיה מקשה על הסוכנים. לא קל להעלות באופן כזה חד את הפרמיה. כל תשומות המשרד הולכות על הסברים ללקוח, סקרי שוק, והתאמה אישית של כל פוליסה ללקוח על מנת להתאים את הפוליסה בדיוק לצרכי הלקוח".

השיווק הישיר בביטוח רכב – 30%

אחת מהתופעות החשובות של השנים האחרונות היא עליית השיווק הישיר בביטוח רכב. לדברי שפירא, המונח "ביטוח ישיר" מטעה: "ארבע חברות ישירות מגיעות ל-23% משוק הרכב, אבל יחד עם הפעילות הישירה של החברות המסורתיות – להערכתי הביטוח הישיר מזמן חצה את ה-30%".

סודרי: "הסוכנים חייבים לחשב מסלול מחדש. הם חייבים לשנות את חוויית הלקוח. בסוף מה הלקוח רוצה? מוצר מדף פשוט – ומהירות. חברות הביטוח מספקות לסוכנים את הכלים האלה, והסוכנים חייבים לדעת לתפעל את הכלים שמציעות להם החברות. סוכן שלומד להשתמש בכלים האלה יכול להוריד הרבה מאוד תשומות מהמשרד שלו".



כתיבת תגובה