ליאור גלר אייזנברג, ראש מחלקת מוצר ב-VOOM Insurance: בינה מלאכותית מצד אחד תיקח קדימה את עולם הביטוח, אך מצד שני תיצור אתגרים כמו הגנה על פרטיות הנתונים של לקוחות

ליאור גלר אייזנברג, ראש מחלקת מוצר ב-VOOM Insurance: בינה מלאכותית מצד אחד תיקח קדימה את עולם הביטוח, אך מצד שני תיצור אתגרים כמו הגנה על פרטיות הנתונים של לקוחות

גלר אייזנברג: מרבית האנשים לא מרגישים בנוח לרכוש ביטוח ללא מעורבות אנושית - אתגר זה מצריך שקיפות והבנה שהמידע צריך להיות נגיש, נוח, מובן וברור ללקוחות, כחלק מתהליך רכישת הביטוח. פרויקט המנהלים הצעירים של פוליסה בענף הביטוח לשנת 2024

ליאור גלר אייזנברג. צילום נועה בר נוי

ליאור גלר אייזנברג, ראש מחלקת מוצר ב-VOOM Insurance. גלר אייזנברג בת 38, נולדה בהרצליה ומתגוררת בתל אביב, נשואה+2. בעלת תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון, תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. בשעות הפנאי גלר אייזנברג אוהבת לבלות עם משפחה וחברים, אימוני כושר, גלישת סאפ וטיולי טבע בארץ ובעולם. גלר אייזנברג שואפת להיות במקום שבו היא יכולה להביא לידי ביטוי את הסקרנות והכישורים שלה. היא מאמינה שבעוד עשר שנים תהיה במקום בו תוכל להשפיע על אסטרטגיה של חברות, ולהוביל צוותים לממשה לכדי הצלחה.

 

 

 

 

 

תומר קאשי. צילום אור זהבי

תומר קאשי, מנכ"ל VOOM : ליאור גלר אייזנברג הצטרפה ל-VOOM לפני כחמש שנים (שנות אור במונחי סטרטאפ), אחרי קריירה מרשימה בטק. ליאור התחילה את דרכה כמנהלת מוצר יחידה וכיום מנהלת צוות של מספר מנהלים שכל אחד בתחומו אחראי על אחד המוצרים שלנו, וכמו כן על נושאי ה-UX/UI וה-Data. ליאור היא דוגמה ומופת להשקעה ומחויבות ומהווה דוגמה לאחרים במנהיגות שקטה. מעבר לזה, לליאור יש שילוב נדיר של הבנה טכנולוגית יחד עם הבנה עסקית ויחסי אנוש מעולים. הרבה מההצלחה העסקית של VOOM ולא פחות חשוב התרבות הארגונית שנוצרה בחברה היא בזכותה.

 

 

 

כיצד הגעת לעסוק בתחום הביטוח?

גלר אייזנברג: הצטרפתי ל-VOOM לאחר כעשר שנים בתחום ניהול המוצר בעולמות ה-media & publishers, ולמרות שלא עסקתי בתחום הביטוח לפני כן, תחום הביטוח וה-Fintech תמיד סיקרן אותי. לשמחתי הייתה לי הזדמנות להכיר את אורי ותומר, היזמים של VOOM Insurance, והתרשמתי מאוד מהתשוקה שלהם לעולם הביטוח ומההזדמנות שיש לקחת את המוצרים קדימה בעולם זה.

במה היית עוסקת אם לא היית בענף?

גלר אייזנברג: חיבור בין טכנולוגיה לאנשים הוא תחום שמרתק אותי וצברתי בו הרבה ניסיון. אני מאמינה שהייתי מתפתחת בעולמות משיקים לאלו שאני עוסקת בהם היום בדגש על שילוב בין מתן ערך ללקוחות תוך יצירת חוויות משתמש חדשניות.

איזה לקונות את מזהה בתחום שדורשות פתרון?

גלר אייזנברג: אחת הבעיות המרכזיות היא שעדיין מרבית האנשים לא מרגישים בנוח לרכוש ביטוח ללא מעורבות אנושית. אתגר זה מצריך שקיפות והבנה שהמידע צריך להיות נגיש, נוח, מובן וברור ללקוחות, כחלק מתהליך רכישת הביטוח.

האם וכיצד התחום שלך מושפע מהלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר?

גלר אייזנברג: מהרגע הראשון VOOM תמכה בעובדים שנקראו לצו 8 ונרתמה ליוזמות חברתיות נוספות. מעל לכל, כמנהלת, חוויתי אתגר משמעותי של ניהול בכח אדם חסר בתנאים של אי ודאות.

איזה תחומים בענף הביטוח צריך לקדם בשנים הקרובות?

גלר אייזנברג: בתחומים שבהם אני עוסקת, שעומדים לנגד עיניי, שדרוג חווית הלקוח היא ללא ספק אחד הדברים המרכזיים שצריכים לקבל מענה בשנים הקרובות – החל משיפור באינטראקציות עם הלקוח דרך ערוצי דיגיטל בדגש של מובייל, דרך שירותים מותאמים אישית בשילוב AI ותהליכי טיפול יעילים יותר בתביעות.

מהם האתגרים המהותיים העומדים בפני הענף?

גלר אייזנברג: העולם הטכנולוגי מתקדם בקצב אקספוננציאלי ועולם הביטוח יצטרך להדביק את הקצב. חברות אשר יצליחו להדביק את הקצב ילכו ויתפתחו ואלו שלא, יישארו מאחור. כמו כן, ה-AI מצד אחד ייקח קדימה את עולם הביטוח, אך מצד שני יצור אתגרים כמו הגנה על פרטיות הנתונים של לקוחות, להם חברות הביטוח יצטרכו לתת מענה.

לאן הטכנולוגיות החדשות ייקחו את הענף?

גלר אייזנברג: הביטוח המסורתי מתמקד בהצעות ערך שמתאימות בצורה רחבה למספר רב של אנשים, אך ללא התאמה מדויקת לצרכים של הלקוחות. הטכנולוגיות החדשות יהפכו את עולם הביטוח לכזה המתאים עצמו ללקוחות ותופר פתרונות המתאימים למידתם.

דוגמה למה שאנחנו עושים ב-VOOM היא לרתום את הדאטה והשימושים האמיתיים של הלקוחות כדי לתת להם ערך.

איזה כלי ניהולי או מקצועי שיפר משמעותית את המקצועיות או תהליכי העבודה?

גלר אייזנברג: באמצעות שילוב טכנולוגיית ה-AI בארגון, תהליך בניית הדוחות והסקת המסקנות מהן הפכה לנוחה ומיידית. בצורה זו, אנו יכולים לראות את ההשפעה של חידושים במוצרים שלנו בצורה יותר מהירה ולתת מענה מהיר יותר למגמות שאנו רואים שמתרחשים.

איזה חידושים או מגמות את רואה בחו"ל שעשויות להיות רלוונטיות לתחום בישראל?

גלר אייזנברג: מגמה שהפכה לנפוצה בחו"ל, בעיקר כתוצאה מהקורונה, היא הצעת הערך ללקוח למרכזיות של שירותים במקום אחד. אם פעם אנשים היו קונים את ביטוח הרכב מחברה אחת, את ביטוח הדירה מחברה אחרת ואת הביטוח לעסק שלהם ממקום אחר, היום חברות ביטוח, בעיקר בחו"ל, מציעות הרבה מהצעות אלו במקום אחד. "בינדול" כלל/ רוב כיסויי הביטוח במקום אחד יכולים להיטיב מאוד עם הצרכן הישראלי שאוהב לקנות אונליין ומחפש שירות נוח וזמין.



כתיבת תגובה