חברות ההחזקה של חברות הביטוח תמשכנה לפעול לגיוון מקורות הרווח ויצירת אחיזה חזקה יותר בתחום הפיננסים / יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח

חברות ההחזקה של חברות הביטוח תמשכנה לפעול לגיוון מקורות הרווח ויצירת אחיזה חזקה יותר בתחום הפיננסים / יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח

אני מברך את משפחת לביא וכל עובדי מערכת פוליסה, לרגל ציון 30 שנים של פעילות עיתונאית ענפה בעולם הביטוח והפיננסים.

אני מברך את משפחת לביא וכל עובדי מערכת פוליסה, לרגל ציון 30 שנים של פעילות עיתונאית ענפה בעולם הביטוח והפיננסים.

לחזות כיצד ייראה עולם הביטוח ב-30 השנים הבאות זה לא דבר פשוט. מצד אחד ברור שתחומים ומוצרים מסוימים יישארו איתנו עוד שנים רבות, כדוגמת ביטוח ריסק מוות, או מוצרים פנסיוניים, לצד זאת, בשנים האחרונות, אנו עדים לטרנספורמציה המשמעותית שענף הביטוח והפיננסים עובר, והוא הופך מעולם מסורתי ושמרני לעולם חדשני ומתפתח המאמץ דיגיטציה וקידמה, הן ברמת חוויית הלקוח והן ברמת המוצרים.

כגוף ותיק בענף שחווה תמורות רבות בשנים האחרונות, פיתוח וחדשנות משמשים מכפיל כוח להשגת היעדים האסטרטגיים שלנו, בכל החזיתות ובכל תחומי הפעילות. הם מהווים נדבך משמעותי ביכולת שלנו לייעל ולשפר את השירות המוענק לכל מחזיקי העניין שלנו, ואנו פועלים כל העת, כדי לפתח מערכות חדשות ולשפר ממשקים דיגיטליים קיימים.

בעולם הביטוח הכללי בישראל ישנם כבר שירותים רבים שמבוססי חיזוי התנהגות ואופן שימוש כמו: ניטור נהיגה זהירה, כמות נסועה, זיהוי בזמן אמת של דליפת מים וכו׳, אבל אנחנו רואים זאת גם בתחומים נוספים כמו בריאות, נסיעות לחו״ל וכו׳.

במקביל, תקופת הקורונה והמלחמה הקשה שפקדה אותנו, לצערנו, ב-7 באוקטובר, ממחישות עד כמה לחדשנות תפקיד מהותי בהמשכיות עסקית, וביכולת שלנו להמשיך ולתפקד כגוף חיוני במשק, גם מרחוק.

בשנת 2023, התאפיין שוק הביטוח העולמי בחדשנות בעיקר בתחומים הבאים:

  • זיהוי מוקדם ומניעה של אירועים בטוחיים בתחומים מגוונים כגון מחלות קשות בבריאות, נזילות בבתים, תאונות דרכים ועוד
  • התארכות תוחלת החיים והשפעתה על מוצרי הטווח הארוך
  • עולם סיכוני הסייבר – האיומים וההתמודדות הנדרשת
  • שימוש בדור החדש של הבינה המלאכותית במוצרים ושירותים מתקדמים בשיפור השירות, תמחור, תביעות, חיתום ועוד
  • ESG – סיכונים סביבתיים, עמידה בהוראות רגולציה, הוגנות בהעסקה, השקעות ירוקות וכו'.

לצד מגמה עולמית זו שעתידה להימשך גם בשנים הקרובות, צפוי כי בארץ חברות ההחזקה של חברות הביטוח תמשכנה לפעול לגיוון מקורות הרווח שלהן ויצירת אחיזה חזקה יותר בתחום הפיננסים בדגש על אשראי צרכני. קבוצות הביטוח הן שמובילות היום את ניהול כספי הציבור ומסלולי ההשקעה השונים, ורק מתבקש שלצד ניהול הנכסים החברות תוכלנה להציע מוצרי אשראי.

אציין בהקשר זה את עסקת הרכישה של חברת האשראי – Max בשנת 2023 על ידי קבוצת כלל ביטוח ופיננסים. השקעה זו הינה חלק מהשקעה אסטרטגית ארוכת טווח – לעודד תחרות אמיתית בין החברות בתחום האשראי הצרכני לטובת הציבור בישראל.

בהיבט המוצרי, אומנם אני מניח שזה ייקח עוד קצת זמן אבל צפויים שני שינויים משמעותיים:

  • ככל שאכן ישולבו רכבים אוטונומיים ללא נהג בכבישים בעולם, הדבר יחייב מעבר מביטוח רכב המבטח את התנהגות הנהג, לביטוח מוצר, שהרי אופן הנהיגה והאחריות לנהיגה בטוחה יוטלו על יצרן הרכב האוטונומי.
  • נושא נוסף שצפוי להתפתח הוא הגנה וביטוח הנכסים הדיגיטליים שלנו, כגון מידע אישי, NFC (אומנות דיגיטלית) שרכשנו ובכלל נכסים דיגיטליים שיחליפו את המוחשיים, כגון אווטרים במציאות מדומה ועוד, אבל זה באמת קצת יותר עתידי…

 

עוד בראייה קדימה – אני סבור שסוכני הביטוח ימשיכו להוות עמוד תווך משמעותי לחברה וללקוחות, כגורם המקצועי שעומד בפני הלקוח ויודע לנתח ולהתאים את מוצרי הביטוח לצרכיו. כמובן הסוכנים יידרשו להמשיך ולהשתפר בחוויית השירות ובמקצועיות שלהם. כך למשל,  סוכני הביטוח בעולמות הפיננסים, מבינים שככל שיעניקו יותר ערך ללקוחותיהם ויציעו להם יותר פתרונות מעולם הבנקאות, המסחר בניירות ערך והאשראי, הם יוכלו להציע להם יותר ערך. אני סבור שמגמת הפרסונליזציה בשירות תלך ותתחזק, הצרכנים ימשיכו לחפש מוצרים ושירותים מותאמים אישית אשר נותנים מענה לצרכיהם המשתנים.

התחרות בענף תלך ותגבר וחברות שתשכלנה לשלב ממשקים דיגיטליים ידידותיים בלחיצת כפתור, יחד עם מקצועיות ומתן שירות הגון מהיר ואיכותי, הן שתצלחנה את האתגרים העתידיים בענף, כשידן על העליונה.

אני רואה חשיבות רבה במחויבותם של גופים מוסדיים גדולים למשק והכלכלה בישראל, ככל שהצלחת גופים אלו תגדל, הצפייה שלי, שתרומתם לציבור בישראל תגדל – זה מצב שלwin-win לכולם- ללקוחותינו ועמיתנו, לחוסך הישראלי, לקבוצת כלל ולמשק בכללותו.

עשייה ענפה ומעניינת לפנינו, ואני מאחל לכולנו לתרום, להשפיע ולקחת חלק בהתפתחויות ובשינוים המתרגשים לבוא. לצד החשיבה על העתיד, אי אפשר שלא לחבר זאת לאירועים האחרונים, לפיכך אבקש לצטט את ערין חבקה, אלמנתו של סא"ל סלמאן חבקה, מג"ד 53 ז"ל:

"אל תלך איפה שהדרך מובילה, לך ותפרוץ דרך והשאר אחריך שביל".

 

 



כתיבת תגובה