שלמה אייזיק עתר לבית המשפט המחוזי בדרישה לבטל את דחיית הבחירות בחצי שנה

שלמה אייזיק עתר לבית המשפט המחוזי בדרישה לבטל את דחיית הבחירות בחצי שנה

שלמה  אייזיק מבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו מניעה לדחיית הבחירות

סוכן הביטוח שלמה אייזיק, המתמודד לנשיאות לשכת סוכני הביטוח, פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לבטל את החלטת הלשכה לדחות בחצי שנה את הבחירות. אייזיק מבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב  להצהיר כי החלטת בית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה לגבי ביטול הבחירות הקבועות ליום רביעי השבוע למוסדותיה השונים של הלשכה וביטול וועדת הבחירות, הינה החלטה מבוטלת.

בנוסף מתבקש בית המשפט לאסור על מוסדות ונושאי המשרה בלשכה (ביה"ד המשמעתי, המועצה הארצית, הוועד המנהל, וועדת הביקורת של הלשכה, ומנכ"לית הלשכה עו"ד בשמת כרמון) למנוע ו\או להפריע בכל דרך ואופן בקיומן של הבחיראות הקבועות ליום רביעי השבוע.

במבוא לתביעה שהגיש אייזיק נאמר כי עניינה בניסיון פסול וחסר סמכות להתערב בבחירות ולנסות לבטלן באמצעות החלטה שניתנה בחוסר סמכות, תוך נגוד עניינים, וימים ספורים טרם מועד הבחירות.

לטענת אייזיק, חרף הודעה מפורשת של ועדת הבחירות לפיה החלטת בית הדין נעדרת כל סמכות וכי מבחינתה יש להיערך לקיום הבחירות במועדן, בחרו המוסדות ונושאי המשרה בלשכת סוכני הביטוח לפעול בהתאם להחלטת בית הדין הארצי במטרה לסכל את קיום הבחירות, ואף הודיעו לכל חברי הלשכה בבחינת "להבריח את הסוסים מהאורווה" כי הבחירות נדחו בחצי שנה.

אייזיק טוען כי לבית הדין הארצי המשמעתי אין סמכות להתערב בבחירות למוסדות הלשכה ועל כן הוא חרג מסמכותו ונטל לעצמו סמכות השמורה לבית המשפט ולו בלבד. בנוסף ההחלטה בטלה בשל קיומו של ניגוד עניינים חמור בו היה מצוי הרכב בית הדין ו\או למצער חלקו. זאת נוכח העובדה לפיה הבחירות למוסדות הלשכה כוללות בין היתר בחירות לבית הדין הארצי המשמעתי ומשמעות הדבר הינה שחברי בית הדין בתוכם ירון פל אב בית הדין הינם חברי לשכה המבקשים להיבחר ולהימנות על חברי בית הדין הארצי.

עוד מציין אייזיק כי גם יו"ר וועדת הביקורת אשר עתר לבית הדין בבקשה לפסול את ועדת הבחירות ולדחות את הבחירות מצוי בניגוד עניינים, שכן הוא מכהן באותו מוסד של הלשכה שנתון לבחירות וכל דחייה משמעה הארכת כהונתו.בנוסף הוא נמנה על המועמדים לבחירה לוועדת הביקורת בבחירות שנדחו, משמע יש לו אינטרס בתוצאות ההליך.



כתיבת תגובה