הצעת חוק: חברות מנהלות של קופות גמל יוכלו למכור פוליסות חיסכון

הצעת חוק: חברות מנהלות של קופות גמל יוכלו למכור פוליסות חיסכון

הצעת החוק נועדה להביא לתיקון החוק כיום לפיו רק חברות הביטוח רשאיות למכור פוליסות חיסכון * מתוך דברי ההסבר בהצעת החוק: הסרת חסם הכניסה למכירת פוליסות החיסכון תביא להגברת התחרות, להפחתת דמי הניהול ולשיפור השירות והתשואות

הצעת חוק חדשה הונחה על שולחן הכנסת היום (ד') ולפיה יש לאפשר לחברות המנהלות קופות גמל לשווק גם פוליסות חיסכון. ההצעה הוגשה ביוזמת ח"כ חנוך דב מילביצקי (הליכוד).

הצעת החוק הוגשה על רקע העובדה שפוליסת חיסכון היא מוצר הדומה לקופת גמל, שלא אושר כקופת גמל כיוון שהוא בעיקרו מוצר חיסכון. על פי החוק היום רק חברות הביטוח רשאיות למכור פוליסות חיסכון וחברות המנהלות קופות גמל אינן רשאיות לעשות זאת. הצעת החוק החדשה מציעה לתקן מצב זה בחוק, כך שיתאפשר לחברות המנהלות קופות גמל למכור גם פוליסות לחיסכון וכך לעודד את התחרות בתחום זה מול חברות הביטוח.

"הסרת חסם הכניסה למכירת פוליסות החיסכון תביא להגברת התחרות, להפחתת דמי הניהול בפוליסות לחיסכון ולשיפור השירות והתשואות, מה שייטיב באופן משמעותי עם ציבור החוסכים כפי שאירע בשוק הפנסיה", כך נכתב בדברי ההסבר בהצעת החוק.

חכ חנוך מילביצקי

ח"כ חנוך מילביצקי

בהצעת החוק מפורטת התרומה הגדולה של פתיחת שוק הפנסיה לתחרות, שוק שבו פעלו לפני שנים אחדות חברות הביטוח בלבד. על בסיס היתרונות הרבים של מהלך זה מבקשת כעת הצעת החוק לאפשר לחברות המנהלות קופות גמל להנפיק גם פוליסות לחיסכון. "דמי הניהול של פוליסות לחיסכון גבוהים משמעותית בהשוואה לדמי הניהול שנגבים בקופות הגמל" נכתב בהצעת החוק בהתייחס למצב היום.

בתי השקעות יחזרו לשווק פוליסות חיסכון?

ב-2014 בתי ההשקעות פסגות ואלטשולר שחם התעניינו בשיווק פוליסות חיסכון והקימו לשם כך חברות ביטוח. אולם, בשנת 2016 אושר רגולטורית מוצר גמל להשקעה שהפך להיות מוצר מקביל לפוליסת חיסכון, אך בדמי ניהול נמוכים יותר, ולכן נתפס כמוצר כדאי יותר עבור חלקים נרחבים באוכלוסייה. החיסרון המרכזי של גמל להשקעה הוא הגבלת ההפקדה לכ-70 אלף שקל לשנה.
על רקע כניסתו לשוק של מוצר גמל להשקעה החליטו בבתי ההשקעות פסגות ואלטשולר שחם לסגור את פעילות הביטוח שלהם ולהתמקד במוצר גמל להשקעה, שפטר את בתי ההשקעות מהצורך להשיג רישיון מבטח. כעת, לאור הצעת החוק החדשה יוכל כל בית השקעות להשיק פוליסות חיסכון בשוק הגמל.



כתיבת תגובה