מדד פוליסה לשילוב נשים בהנהלות ענף הביטוח והפנסיה: שיעור ממוצע של 40% נשים בתפקידי ניהול בכירים בענף; המובילות בקידום נשים: אלטשולר שחם, AIG ושירביט

מדד פוליסה לשילוב נשים בהנהלות ענף הביטוח והפנסיה: שיעור ממוצע של 40% נשים בתפקידי ניהול בכירים בענף; המובילות בקידום נשים: אלטשולר שחם, AIG ושירביט

סיגלית רז, סמנכ"לית משאבי אנוש באלטשולר שחם לפוליסה: המנהלות הבכירות מהוות 67% מההנהלה הבכירה ונמצאות בעמדות המפתח בכל מחלקות החברה

מאת מרינה פובולוצקי

למרות רוב נשי מובהק בקרב העובדים בענף, נשים עדיין מהוות מיעוט בדרג ההנהלות הבכירות.   40% מקרב בעלי התפקידים הבכירים בענף הביטוח והחיסכון ארוך טווח הן נשים  – כך עולה מבדיקת פוליסה את החלוקה המגדרית המשתקפת מרשימת בעלי התפקידים בהנהלות הבכירות של הענף.

המובילה בקידום נשים היא אלטשולר שחם, עם שיעור של 67% נשים בעמדות הניהול הבכירות, אחריה AIG עם 61% נשים בהנהלה הבכירה (כולל מנכ"לית – בין הבודדות בענף) ושירביט עם 57% נשים. בקרב חמש החברות הגדולות – בולטת מגדל לחיוב בתחום זה עם 40% נשים בקרב ההנהלה הבכירה.

בהמשך – ניצבות שומרה עם 53% נשים בקרב המנהלים הבכירים, פסגות, ביטוח ישיר וליברה עם שיעור נשים זהה של 50%. ביטוח חקלאי עם שיעור נשים של 44% ולאחריה הלמן אלדובי ופספורטכארד עם 43% כל אחת. הכשרה, עם שיעור נשים של 42%, נועלת את הרף העליון של המדרג. לדירוג שאר החברות ניתן לראות בגרפים המצורפים.

סיגלית רז, סמנכ"לית משאבי אנוש באלטשולר שחם: "המנהלות הבכירות שלנו, המהוות 67% מההנהלה הבכירה, נמצאות בעמדות המפתח בכל המחלקות של החברה. חשוב לי להדגיש שאופי הגיוס שלנו הוא כזה המקדם את ערכי החברה שנבנו לאורך השנים, ושמייצגים את ערכי ה'די. אן. איי האלטשולרי', שאותו אנחנו רוצים לשמר. בתהליכי הגיוס, חברות ההנהלה עונות הן על ההגדרה המקצועית הנדרשת לתפקיד והן על כל שאר הערכים מהם הוא מורכב, ביניהם מקצוענות, עבודת צוות, העדר אגו, אהבת האדם ועוד. כל זאת, במטרה לשמור על הדי. אן. איי. המשפחתי שנוצר פה בבית לאורך 30 השנה שהוא קיים". הראיון המלא עם רז יתפרסם בקרוב.

הדרך אינה אפליה מתקנת

עידית קאופמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בשומרה: "אני שמחה, אני באמת שמחה על התוצאה הסופית. אבל חשוב לי להדגיש שהדרך להגיע לשם היא לא בשל אפליה מתקנת, אלא היא באמת לגופו של עניין. שום קריטריונים לא יסיטו אותנו מלגייס את המנהל הנכון או המנהלת הנכונה במקום הנכון בזמן הנכון. מה שתמיד מנחה אותנו בבחירת המועמד הנכון אלו הכישורים, הניסיון והיכולות. אני שמחה שיש לנו נשים מוכשרות, שבהחלט נכנסות לתוך התבנית הזאת של הכישורים הטובים והיכולות הגבוהות ובעיקר של ההתאמה לדי. אן. איי. הייחודי שלנו. אני יכולה להגיד שאני פה 13 שנים וזה ארגון שהוא בית. אנחנו יודעים שאת רוב שעות הערות שלנו ושל העובדים שלנו אנחנו מבלים פה – אז נכון שלא נהיה אף פעם הבית הראשון של העובדים, אבל שואפים להיות הבית השני. כך אנחנו מתנהלים וזה סוד ההצלחה שלנו". הריאיון המלא עם עידית קאופמן יפורסם בקרוב.

יעל נדב, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-AIG: "לרוב נוהגים לומר שככל שאתה מטפס בפירמידה, אחוז הנשים יורד. ב-AIG אנחנו גאים שאצלנו זה הפוך וככל שמטפסים יותר בפירמידה, ניתן לראות יותר נשים מכהנות בתפקידים ניהוליים בכלל ובהנהלת החברה בפרט. לראייה, מנכ"לית החברה, יפעת רייטר, מונתה לתפקיד לאחר עשרים שנה בחברה וכיום היא המנכ"לית השכירה היחידה בענף הביטוח. חשוב להדגיש שהנתונים הללו אינם יד הגורל וכי AIG ישראל והחברה העולמית משקיעות המון בכך ששוויון מגדרי והעצמת נשים מנהלות יתאפשר במלואו. החברה מאמינה שהורות היא זכות ולא מכשול ולכן מנהלת תרבות ארגונית נעימה ומכבדת, ובה שגרת עבודה גמישה ומתחשבת המאפשרת לשלב בין חיי משפחה לקריירה. החברה מעודדת קידומים פנימיים, משקיעה בהכשרות ניהול ומקפידה על שוויון בין גברים לנשים ברמות השכר".

דפנה קליינר, סמנכ"לית משאבי אנוש בביטוח ישיר: "ביטוח ישיר היא ארגון המאמין ביכולותיהן של נשים לתרום ולקדם את החברה באופן זהה לזה של גברים. לא קיים אצלנו מסלול מיוחד לקידום והעצמת נשים, אלא מנגנון יעיל הבוחן כל עובד ומנהל בחברה על פי הישגיו ותרומתו לארגון. אנו מובילים גישה חדשנית בחברה, לפיה מסתכלים על הכישורים והפוטנציאל של העובד, ובהתאם מציעים לו את התפקיד הבא בתוך החברה, לפעמים במחלקה אחרת לגמרי, במטרה לאפשר לעובדינו התפתחות מקצועית תמידית. התפיסה המיושנת, שאדם מתאים לתפקיד מסוים, היא 'פאסה', ובתור מעסיק אתה יכול להרוויח הרבה יותר כשהמיקוד הוא בכישורים של העובד, שבאים לידי ביטוי כל פעם בתפקיד אחר". עוד מציינת קליינר: "ביטוח ישיר רגישה וערה לצרכים המיוחדים של עובדיה, על מגזריהם השונים, ומקפידה לספק לכל עובד סביבת עבודה תומכת בה יוכל להביא לידי ביטוי את יכולותיו. אנו מאמינים, שכשעובד משלב בצורה טובה חיי משפחה טובים, צמיחה אישית ועבודה מאתגרת בסביבה נעימה, איכות עבודתו והשירות המוגש על ידו מתבצעים בהתאם. לא בכדי, הנשים בביטוח ישיר מובילות קשת של תחומי עשייה, ומשקפות את הגיוון וקשת הגילאים באוכלוסייה".

רמי דרור, מנכ"ל הלמן-אלדובי: "בית ההשקעות הלמן-אלדובי הוביל, מאז ומתמיד, במספר הנשים הנמצאות בתפקידי מפתח ובכלל זה בכל שדרת הניהול וההנהלה הבכירה. מבחינתנו זו מציאות טבעית, מתבקשת וברורה, לא משהו לנופף בו. עוד הרבה לפני משבר הקורונה, אנו הובלנו דרך ולפיה חייבים לאפשר לעובדים לשלב קריירה ומשפחה. חייבים לאפשר לעובדים גמישות, גמישות שבסופו של דבר תורמת לבית ההשקעות עצמו. דבר זה היה נכון לגברים ולנשים כאחד. אנו מאמינים שתפיסה זו אפשרה לנו לגייס את העובדים הטובים ביותר, ללא קשר למינם. אני מאמין שהיום בו יפסיקו לספור את מספר הגברים והנשים בארגון או בהנהלתו, הוא היום בו ישרור שוויון אמיתי בין המינים".

תגובת מגדל: "מגדל ביטוח היא מהחברות המובילות במשק הישראלי בהעסקה ובקידום של נשים, המהוות כ- 80% מכוח האדם בחברה, כ-60% משכבת הניהול בחברה וכ-40% מההנהלה הראשית. נמשיך לקדם ולהעצים עובדות ועובדים מוכשרים ומובילים בתחומם כחברה שחרטה על דגלה, בראש ובראשונה, ערכים של מקצוענות ומצוינות".

תגובת ילין לפידות: "כשליש מהמנהלות בילין לפידות הן נשים. בנוסף, דליה שני היא שותפה מכהנת כמנכ"לית הגמל בבית ההשקעות".

תגובת כלל ביטוח: "קבוצת כלל ביטוח ופיננסיים מקפידה על שוויון הזדמנויות ויצירת סביבת עבודה מגוונת ומכילה. הקבוצה מעסיקה עובדים, ללא אפליה על בסיס דת, מין ומגדר, לאום, מגבלה, נטייה מינית או כל מאפיין אחר. בקבוצה קיים רוב מובהק של נשים המועסקות בחברה. נשים מהוות 69% מכלל המועסקים בקבוצה, כאשר אחוז הנשים בקרב דרגי הניהול הוא כ-60%, בקרב דרגי ניהול בכירים (נושאי משרה) הנתון עומד על כ-33%, ואחוז הנשים המועסקות בחברה מבין 10% העליונים של המועסקים, בעלי השכר הגבוה ביותר בקבוצה, עומד על 43%, אחוז הגבוה משמעותית מהממוצע במשק.

"כמו כן, כדי להבטיח שמירה על שוויון מגדרי בקבוצה, מבוצעות בקרות מדגמיות הבוחנות פערים בתגמול בין גברים ונשים. לאחרונה, נבחנו באופן מדגמי ההבדלים בתגמול בקרב קבוצה משמעותית וגדולה של מאות מנהלים, ולא נמצאו כלל פערים ברמות התגמול בין גברים ונשים".

מקור: פוליסה




כתיבת תגובה