שיחת פוליסה עם טובי שמלצר, משנה למנכ"ל שלמה ביטוח: יש צפי לגידול משמעותי בשוק הרכבים החשמליים – עד 250 אלף כלים ב-2025

שיחת פוליסה עם טובי שמלצר, משנה למנכ"ל שלמה ביטוח: יש צפי לגידול משמעותי בשוק הרכבים החשמליים – עד 250 אלף כלים ב-2025

בעקבות חשיפת פוליסה את תוכנית הביטוח החדשה לרכבים חשמליים של שלמה ביטוח, מתייחס שמלצר לאתגרים המיוחדים שמציב סקטור זה. על הכיסוי להיות מורחב גם למקרה של נזק כתוצאה מטעינת הרכב

מאת מרינה פובולוצקי

טובי שמלצר

בעקבות חשיפת פוליסה על תוכנית ביטוח הרכבים החשמליים של שלמה ביטוח, אומר טובי שמלצר, משנה למנכ"ל שלמה ביטוח ומבעלי החברה, בשיחה עם פוליסה, כי "בישראל יש היום כ-10,000 מכוניות חשמליות, כאשר אנחנו צופים גידול משמעותי בשנים הקרובות לכ-250 אלף רכבים ב-2025". שלמה ביטוח תשיק בדצמבר 2021 פוליסה ייחודית לרכבים חשמליים, בשיתוף עם  שירותי חברת אפקון (הכלולה בקבוצת שלמה) המחזיקה כ-400 עמדות הטענה ברחבי הארץ. הפוליסה כוללת שירותי הטענה, לצד שירותי הדרך הסטנדרטיים. נכון למועד זה, כמחצית מחברות הביטוח  משווקות פוליסות המותאמות לרכבים החשמליים.

איזה נזקים יכולים לקרות לרכב חשמלי שהביטוח צריך לכסות?

שמלצר: בביטוח של רכב חשמלי, על הכיסוי להיות מורחב גם למקרה של נזק לרכב כתוצאה מטעינתו – לרבות נזק אלקטרוני. יש לנו גם הרחבה לרכוש צד שלישי שניזוק כתוצאה מההטענה. דבר נוסף זה כיסוי לעמדה עצמה. אם קורה לה דבר מה, היא מכוסה, וגבול האחריות הוא עד חמשת אלפים שקל. בנוסף, חברת הריידרים של שלמה ביטוח תיתן שירותי דרך כגון שירותי הטענה חשמלית לרכב שנתקע, שירותי גרירה ייחודיים ועוד.

איך מתמחרים פוליסה לשוק שנמצא בחיתוליו?

שמלצר: אנחנו מעריכים שהרכב יהיה עם סטטיסטיקות גנבה יותר טובות מרכב רגיל, לכן בתוכנית אנו פוטרים רכבים בשווי עד 250 אלף שקל ממיגון. מבחינת תאונות, הסיכון יישאר דומה לרכבים רגילים, ומה שמשתנה במחיר זה רכיב הגניבה.

עמדת טעינה של אפקון

מהו פוטנציאל הצמיחה של שוק הרכבים החשמליים בישראל?

שמלצר: בישראל יש היום כ-10,000 מכוניות חשמליות, כאשר אנו צופים גידול משמעותי בשנים הקרובות לכ-250 אלף רכבים ב-2025. אנחנו יודעים שזה העתיד. כל יום מגיעים עוד ועוד דגמים חדשים ואני חושב שהגידול ברכב חשמלי יקרה ברגע שיהיה טווח נסיעה יותר ארוך וגם תשתית טובה יותר להטענות. היום קיבולת הסוללה מאפשרת טעינה המספיקה עד 300-350 קילומטר – שזה מעט. המטרה היא להגיע לסוללה שתאפשר נסיעה של 600 קילומטר. כשזה יקרה, אז הרכב החשמלי ייכנס לשוק יותר חזק. בנוסף, צריך לפתח את התשתית של ההטענות. כולם מחפשים את הפתרון להטענה המהירה. בקבוצת שלמה עוסקים בזה – אנחנו יבואנים של מותג BYD, מהגדולים והמובילים בעולם בכל נושא החשמל לרכב. כרגע מביאים רק את האוטובוסים, ואולי בשנה הבאה נייבא גם את הרכבים של BYD.

מה נדרש מסוכן הביטוח על מנת לשווק את הפוליסה?

שמלצר: עם יציאת התוכנית נספק לסוכן את כל המידע הנדרש והוא יהיה מוכן למכירה. בעיקרון, לא נדרשת בקיאות מיוחדת – הסוכן היום הוא מקצועי, יודע ומבין את עולם הרכב. בנוסף, הסוכן יקבל אצלנו עמלה יפה והלקוח יקבל כרטיס נטען להטענה ראשונה ברשת אפקון. יהיה לו שווה לבטח אצלנו.

האם אפשר לשלב את הפוליסה עם תוכנית up 2 you לניטור נהיגה?

שמלצר: כן. מי שירצה לרכוש את התוכנית יצטרך לשים מכשיר ניטור של איתוראן.

האם השתייכות לקבוצת שלמה מהווה חלק מההצעה?

שמלצר: שלמה רשת מוסכים מספקת את כל שירותי הריידרים – גרירה, חילוץ, החלפת פנצ'ר, רכב חליפי ושמשות. בנוסף, אפקון עוסקת בטעינה חשמלית ועמדות חשמליות. לקוח שקונה טסלה מופנה לאפקון לרכישת ציוד ההטענה. לאפקון יש כיום כ-400 עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ, מתוכן 60 מהירות ואולטרה מהירות. סך הכול יש בישראל היום כ-1,000 עמדות טעינה ציבוריות מתוכן כ-80 מהירות. באפקון מתכננים להאיץ את התקנת עמדות הטעינה בדגש על מהירות ולהכפיל את הרשת במהלך 2022.

 

 



כתיבת תגובה