שיחת פוליסה עם שחר שרצקי, סמנכ"ל ביטוח באיתוראן: עלייה חדה בגניבות הרכב ב-2021; כמות הגניבות באוקטובר כפולה מהתקופה המקבילה

שיחת פוליסה עם שחר שרצקי, סמנכ"ל ביטוח באיתוראן: עלייה חדה בגניבות הרכב ב-2021; כמות הגניבות באוקטובר כפולה מהתקופה המקבילה

שרצקי: בחודש אוקטובר, בכל לילה, התרחשו בין שבע לשמונה ניסיונות גניבה

שנת 2021 מתאפיינת בגידול חד בגניבות הרכבים, כאשר בחודש אוקטובר השנה הוכפל מספר ניסיונות הגניבה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. "אם פעם היו גונבים את הרכבים היותר פופולריים – היום אחנו רואים עלייה של גניבות בכל הסגמנטים", אומר שחר שרצקי, סמנכ"ל הביטוח באיתוראן בשיחה עם פוליסה. שרצקי מתייחס להכפלה של מספר ניסיונות גניבות הרכב באוקטובר ומוסיף כי בכל לילה אירעו בין שבעה לשמונה ניסיונות גניבה. שרצקי מוסיף כי "מדובר בעלייה של 50% בניסיונות גניבה לעומת חודשים של החציון הראשון של שנה זו".

"אנחנו בעיצומו של גל ניסיונות גניבה הנובע מהמחסור העולמי בחלקי חילוף". מסביר שרצקי. "הגנבים זיהו את הפוטנציאל הכלכלי ופועלים בכל יום על מנת לגנוב רכבים פרטיים וג'יפונים ולהשיבם לשוק כחלפים לשוק הישראלי. המחסור העולמי בשבבים משפיע על תעשיית הרכב בישראל ובעולם. בתקופת הסגרים הייתה ירידה בגניבות, אך כעת חזרנו למציאות של תאונות דרכים ובלאי, ולפיכך גם הצורך בחלקי חילוף גבר, אך אין איך לענות על הביקוש הגבוה".

שרצקי מסביר שהרכבים הגניבים ביותר, מצד אחד, הם הרכבים הפופולריים ביותר, אך מצד אחר, כל הרכבים הפכו מטרה לגנבים. "אפילו רכבי היוקרה הפכו לגניבים – אין היום כמעט רכבים לא גניבים", אומר שרצקי – "אנו צופים שהמגמה תמשך בעתיד הקרוב באין צפי לשינוי היקפי הייצור אצל יבואני הרכב בעולם".

הגל הנוכחי שונה מקודמיו לא רק בהיקף ניסיונות הגניבה, אלא גם במגוון רחב יותר של דגמים, ברוב המקרים לפי שכיחותם על הכביש. 63% מכלל הגניבות הם מסגמנט פרטיים, ג'יפים  וג'יפונים. ההתפלגות היא: 36% – ג'יפים וג'יפונים, 27% – פרטיים.

לדברי שרצקי, המערך המבצעי של איתוראן פועל בכל החזיתות על מנת לסכל את הגניבות באמצעות השימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, הידוק הפעילות היזומה במחסומים ותפיסת חוליות גנבי רכב – "פעילות זאת מוכחת כיעילה במלחמה נגד גניבות הרכב וגורמת להפחתה של כמות הגניבות בישראל".

שחר שרצקי, סמנכ"ל ביטוח באיתוראן



כתיבת תגובה