שיחת פוליסה עם אור חרוש, משנה למנכ"ל הפניקס ומנהל תחום חסכון ארוך טווח וסיכוני חיים: הגישה אצלנו לעולם הפיננסים היא שרוב הלקוחות פונים למתווך פיננסי בטרם הם רוכשים מוצר פיננסי

שיחת פוליסה עם אור חרוש, משנה למנכ"ל הפניקס ומנהל תחום חסכון ארוך טווח וסיכוני חיים: הגישה אצלנו לעולם הפיננסים היא שרוב הלקוחות פונים למתווך פיננסי בטרם הם רוכשים מוצר פיננסי

על רקע זה סגרנו את יחידות המכירה הישירות ואנחנו החברה היחידה בשוק שעובדת רק באמצעות סוכני ביטוח בעולמות הפיננסים. אני מאמין ששוק הפיננסים בישראל ילך ויתפתח, וקיימת הזדמנות משמעותית לסוכני הביטוח שישכילו להתמקצע ולהתפתח וייצרו ערך משמעותי ללקוחותיהם לעצמם

"האתגר המשמעותי ביותר, המהווה גם את ההזדמנות בשוק, הוא ששוק הפיננסים בישראל עדיין לא מספיק מפותח, בטח לא בהשוואה למדינות המפותחות בעולם", כך אומר אור חרוש, משנה למנכ"ל הפניקס ומנהל תחום חסכון ארוך טווח וסיכוני חיים, בשיחה עם פוליסה על עתיד עולם הפיננסים.

חרוש הוסיף: "אני מתכוון גם ליצרנים שעדיין חיים בעולם הביטוח המסורתי, גם למפיצים שעדיין לא הפנימו את הכיוון שעולם הביטוח והפיננסים הולך אליו ועדיין לא פיתחו את העומק המקצועי לתת שירות בעולמות הללו, וגם מצד הלקוחות שעדיין לא פיתחו את התפיסה הצרכנית וההבנה הפיננסית המספקת של ההשפעה על מצבם הכספי. המצב הנוכחי הוא ההזדמנות הגדולה הקיימת בתחום לכל השחקנים והפוטנציאל גדול מאוד. על מנת להתמודד עם האתגרים הללו בנינו  בפניקס מערך השקעות רחב עם מנהלי ההשקעות והמומחים מהטובים בתחום, יצרנו שיתופי פעולה בינלאומיים ייחודיים ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם קסם מבית הפניקס בית השקעות לפתרונות פאסיביים.

 

כיצד הגדלת המעורבות של חברות ביטוח/בתי השקעות וסוכני ביטוח יכולים לסייע?

חרוש: הגישה אצלנו לעולם הפיננסים היא שרוב מוחלט של הלקוחות פונים למתווך פיננסי כלשהו בטרם הם רוכשים מוצר פיננסי, על רקע זה סגרנו את יחידות המכירה הישירות ואנחנו החברה היחידה בשוק שעובדת רק באמצעות סוכני ביטוח בעולמות הפיננסים. אני מאמין ששוק הפיננסים בישראל ילך ויתפתח, וקיימת הזדמנות משמעותית לסוכני הביטוח שישכילו להתמקצע ולהתפתח וייצרו ערך משמעותי גם ללקוחותיהם וגם לעצמם. ההזדמנות בולטת עוד יותר על רקע המגמות בשנים האחרונות של צמצום היצע המוצרים בעולמות הביטוח המסורתיים והתחרות הגוברת על כל לקוח ולכן אני מאמין שסוכן שיתאים את עצמו ויתפתח ייהנה מיתרונות גדולים וערך רב לעומת אלו שיישארו מאחור ולא יפינו את השינוי.

 

התחום הפיננסי (ניהול הנכסים) קיבל מיקוד משמעותי כאחד מ-4 המרכיבים בתכנית האסטרטגית של הפניקס. מה הסיבה לכך?

חרוש: על רקע שחיקת הרווחיות וצמצום היצע המוצרים בעולמות הביטוח המסורתיים ועל בסיס התפיסה שלנו ששוק הפיננסים בישראל צפוי לעשות קפיצת מדרגה בדומה לשווקים אחרים בעולם, סימנו בהפניקס את תחום ניהול הנכסים כאחד מארבעת תחומי הפעילות המרכזיים של הקבוצה ושמנו לנו כיעד להיות הגוף הפיננסי המוביל במדינת ישראל.
כבר היום אנחנו מנהל הנכסים הגדול בישראל עם מעל 420 מיליארד שקל עם מגוון פתרונות השקעה, מוצרים, שיתופי פעולה ואסטרטגיה ברורה. אנחנו עובדים בצורה מאוד אינטנסיבית להמשיך ולהוביל את התחום ולהרחיב את הפעילות באמצעות מערך ההשקעות המוביל של הפניקס, יצירת שותפויות בינלאומיות ובאמצעות מינוף היכולות והיתרונות שקיימים לנו בבית ההשקעות.

 

כיצד אתה רואה את האיזון בין ההשקעות הפסיביות לבין ההשקעות המנוהלות בצורה אקטיבית? 

חרוש: אנחנו עדים בשנים האחרונות למגמה של צמיחה משמעותית בביקוש להשקעות פאסיביות גם בעולם וגם בישראל. ההשקעות הפאסיביות הן כלי יעיל מאוד להשקעה במגוון תחומים, שווקים ומגמות. לצד זה הגישה שלנו כבית פיננסי מוביל היודע לייצר מגוון מוצרי השקעה איכותיים המתאימים לכלל הגישות והטעמים של המשקיעים, ולכן אנחנו מספקים על גבי הפלטפורמות שלנו מוצרי השקעה בניהול אקטיבי, מסלולי אירוח של גופים בינלאומיים מובילים, מוצרים אלטרנטיביים  וכמובן מגוון מסלולים פאסיביים בשיתוף פעולה עם קסם מבית הפניקס שהוא הגוף המוביל בניהול השקעות פאסיביות בישראל.

 

איך אתה רואה את שיווי המשקל הרצוי בין הבנקים לגופים המוסדיים בהיבט של ניהול החסכונות לטווח קצר, בינוני וארוך של אנשים פרטיים ושל גופים עסקיים?

חרוש: המגמה בשנים האחרונות היא שהבנקים צמצמו את מחלקות הייעוץ המטפלות בלקוחות ריטייל ומתמקדות בעיקר בלקוחות פרמיום. המגמה הזו תאיץ את הצורך של הלקוחות למלא את הוואקום ומהווה הזדמנות למתווכים פיננסים מקצועיים ולגופים הפיננסים להסיט את שיווי המשקל מהעולם הבנקאי הקיים היום לעולם הביטוח והפיננסים.

 

עליית הריבית הקטינה את האטרקטיביות של עולם ההשקעות האלטרנטיביות. כיצד אתה רואה את התחום, ובעיקר את המכשירים הייעודים לו שהפכו שספגו פגיעה קשה בשנה האחרונה?

חרוש: העיסוק במכירה של מוצרים אלטרנטיביים דורש רמה של מיומנות ואחריות מוגברת, הרבה יותר לעומת מכירת מוצרי הריטייל הרגילים, הן מצד היצרנים והן מצד המפיצים. הדבר מקבל משמעות עליונה כאשר סביבת המאקרו משנה את פניה במהירות, כפי שחיווינו בשנה האחרונה בשוק.

כיצרן מוביל אני מאמין שיצרנים צריכים לשים את טובת הלקוחות לנגד עיניהם, לגלות שקיפות מלאה ולהימנע בכל מצב מניגוד עניינים. אנחנו בפניקס מאמינים כי תפקיד היצרן בעולמות האלטרנטיביים הוא בראש ובראשונה לספק ללקוחות ולמפיצים בטחון שכספם מושקע באופן אחראי בקרנות אותם הוא בוחר לשווק, בחירת השותפים המתאימים, וזה גם יידע לקבל החלטות לטובת כלל הלקוחות כפי שמצופה מיצרן בעל מוניטין. חשוב מאוד לציין, ולהבהיר, כי עיסוק בהשקעות אלטרנטיביות טומן בחובו סיכון השקעה שעלול להתממש כמו בכל אפיק השקעתי, ומצופה מהמפיץ שיסביר זאת ללקוח במעמד המכירה. בהפניקס אנו מתמקדים בשיווק המוצרים הנשענים על יתרונות הקבוצה ובעיקר ללקוחות כשירים כדי להבטיח שהמוצר מתאים בתיק ההשקעות שלהם.

 

 



כתיבת תגובה