שיחת פוליסה עם פזית כהן-חזות, מנכ"לית ביטוח חקלאי: המבוטחים חווים האצה של חדשנות – הביטוח יעבור טרנספורמציה כדי להיות מותאם לצרכים המשתנים

שיחת פוליסה עם פזית כהן-חזות, מנכ"לית ביטוח חקלאי: המבוטחים חווים האצה של חדשנות – הביטוח יעבור טרנספורמציה כדי להיות מותאם לצרכים המשתנים

עולם הביטוח יעבור דיגיטציה, הביטוח יהפוך לחכם יותר, ובין האירועים הביטוחיים העתידיים ניתקל בנזק טכנולוגי, סיכוני סייבר, גניבת זהויות, אירועי כופר ונוזקה ושימוש בבינה מלאכותית. מנכ"לית ביטוח חקלאי, פזית כהן-חזות, על האתגרים הניצבים בפני ענף הביטוח לקראת עולם דיגיטלי

ביטוח חקלאי נמצאת בבעלות כ-290 קיבוצים, מושבים ואגודות במגזר ההתיישבותי אשר מהווים את עיקר לקוחותיה. מודל ייחודי זה הופך את ביטוח חקלאי לחברה היחידה שהמבוטחים שלה הם גם בעלי המניות שלה –

החברה הוקמה ע"י הקיבוצים ופועלת כבר למעלה מ-86 שנה. ביטוח חקלאי מאגדת את מכלול פתרונות הביטוח למרחב הקיבוצי לרבות ציוד חקלאי וחקלאות, תעשייה קיבוצית, רכוש, חבויות, דירקטורים, סייבר לעסקים לצד התמחות בעולמות הפרט בביטוחי רכב, דירה, נסיעות לחו"ל ועוד המשווקים דרך סוכנים ישירים וסוכנות ביטוח חקלאי.

"אנו מכירים היטב את קהל לקוחותינו ולכן התפקיד שלנו הוא לייצר ערך יומיומי ופתרונות ביטוח מתקדמים עבורם באופן פרואקטיבי לנוכח המציאות המשתנה", אומרת פזית כהןחזות, מנכ"לית החברה, בשיחה עם פוליסה על עתיד ענף הביטוח. לדבריה,  "אנו מאמינים בשירות קל, יעיל ובגובה העיניים החל מתחילת ההתקשרות דרך טיפול באירועי ביטוח ותביעות ועד לפיתוח מוצרים חדשים המותאמים למרחב הקיבוצי והפרטי. אנו מאמינים בקשר איכותי והדוק עם סוכני הביטוח שלנו שמתורגם לשירות בגובה העיניים אישי ודיגיטלי על פי הצרכים שלהם".

לדברי כהן חזות – מאחר והשינויים בענף דינמיים, משתנים ומתפתחים בקצב מואץ, אנו דואגים להתאים אותה לסביבה המשתנה, באמצעות ההון האנושי שקיים בביטוח חקלאי על ידי תהליכי למידה והתמקצעות: "הכנת עובדינו לעולם העבודה העתידי הוא נושא שאנו עוסקים בו בשנים האחרונות. תצורת העבודה שלנו היברידית ומייצרת איזון בין בית לעבודה ואת ההבנה הפשוטה שאנו יודעים לייצר ערך ללקוחותינו ושירות מעולה מכל מקום. בחודש יולי האחרון התאמנו את סביבת העבודה שלנו ועברנו למשרדים חדשים, שדרגנו משמעותית את אופן העבודה והגשמנו לעצמנו חלום של סביבת עבודה מתקדמת ונעימה יחד עם ערכים של שמירה על איכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

"עולם הביטוח המתקדם יהיה עולם של דיגיטציה כחלק בלתי נפרד מתהליכי העבודה והתקשורת מול הלקוחות והסוכנים. הביטוח יהפוך לחכם יותר, לא רק בתהליכים שמייצרות חברות הביטוח אלא בהתקדמות של המוצר המבוטח עצמו, למעשה המוצרים שאנו מבטחים מצויים כבר היום בהאצה של חדשנות ויחד איתם הביטוח יעבור טרנספורמציה בכדי להיות מותאם לצורך וללקוח. בחקלאות ובתעשייה התפתחו בשנים האחרונות מערכות טכנולוגיות מתקדמות אשר אנו נחשפים אליהם בשלבים מוקדמים כדי למצוא פתרונות ביטוח מותאמים.

"שוק הרכב תופס תאוצה משמעותית עם כניסה של יותר ויותר יצרני רכבים חשמליים ואוטונומיים והביטוח יצטרך לייצר פתרונות מותאמים לצרכים המשתנים. הבתים בהם נגור יהיו בתים חכמים המחוברים למערכות שונות. אירועים ביטוחיים עתידיים יהיו אירועי נזק פיזי לצד יותר ויותר אירועי נזק טכנולוגיים הנוגעים לסיכוני סייבר, גניבת זהויות, אירועי כופר ונוזקה ושימוש בבינה מלאכותית. בבואנו להכין עצמנו לתאוצת השינויים אנו בוחנים כל העת מעבר לתהליכי אוטומציה ושילוב AI – מערכות מתקדמות כדי לייעל את אופן העבודה ולייצר הליך שיטתי, חכם ומהיר".

 

ביטוח חקלאי פועלת במבנה בעלות ייחודי בענף – חברה שמבטחת את בעלי המניות שלה. לאורך השנים אנחנו רואים בענף מעבר של ביטוחים שונים לביטוחי ערבות הדדית (קרנות פנסיה במקום ביטוחי מנהלים, ביטוח סיעודי קבוצתי פרט הפך להיות רק ביטוח קבוצתי של קופות החולים). האם המודל הזה יכול לפתור את ניגוד העניינים הבסיסי בין חברת ביטוח למבוטחים? האם אתם רואים אותו מתפתח לעוד תחומים?

כהן חזות: ראשית חשוב להבהיר כי מעבר לביטוחים הנערכים עבור בעלי המניות, ביטוח חקלאי פעילה בצורה משמעותית מול כלל אוכלוסיית המדינה בכל הנוגע לביטוחי פרט ובעיקר רכב דירה. אנו עובדים כיום עם כ-500 סוכני ביטוח בתחומים אלו.

לגבי סוגיית הערבות ההדדית, זה אכן נמצא בבסיס קיומה של ביטוח חקלאי לאורך השנים. אנו מאמינים שכאשר שני הצדדים – הן בעלי המניות והן הלקוחות המבוטחים הינם בעלי רצון משותף לייצר ולקבל מוצר ביטוח עם ערך משמעותי, שירות הולם ותקשורת רציפה הדבר יכול להוביל לשיח פתוח וכמובן להפחתת ניגודי עניינים.

בעולם הביטוח העתידי תהיה מגמה של הפיכתו לחברתי יותר בכדי לייצר שיתופי פעולה ותועלת ציבורית רחבה יותר. כבר היום, ולאורך שנות קיומנו, אנו נמצאים בקשרים חזקים ומשמעותיים עם אוכלוסיית הקיבוצים, מכירים אותם ואת צרכיהם השוטפים, והדבר כמובן תפס תאוצה משמעותית בתקופה קשה זו.

 

ביטוח חקלאי מתמחה בביטוחי תעשייה. כיצד אתם רואים את הסיכונים העתידיים של סקטור זה?

כהן חזות: אנו רואים בהקשר זה מספר אתגרים משמעותיים: ראשית, סיכוני רעידת אדמה ונזקי טבע, שהופכים להיות משמעותיים וכפועל יוצא מכך התהליך החיתומי נדרש להיות קפדני יותר. אנו רואים הקשחת עמדות מצד מבטחי משנה, כמו גם יציאה של חלק ממבטחי המשנה מהשוק הישראלי בשל העדר קיבולת. סיכון נוסף משמעותי אנו רואים בתחום החבויות עקב עליית השכר הממוצע במשק והארכה בתוחלת החיים, עלויות התביעות הולכות וגדלות, ולצד כך אין עדיין הסדרה ברורה של נושא תביעות השיבוב של הביטוח הלאומי (להבדיל מההסדרה הקיימת בתחום ביטוח החובה, למשל).

 

האם הסקטור החקלאי / התיישבותי חשוף יותר לסיכוני אקלים? כיצד אתם נערכים לכך?

כהן חזות: הסקטור החקלאי בהחלט חשוף לסיכוני אקלים ואנו נערכים לתת מענה מקיף ככל הניתן. אנו צברנו נסיון והיכרות עם הסקטור ויש לנו כיום יכולת מקצועית לתת מענה לסיכונים שונים, הן בשלבי התאמת הפוליסות לסוגי הפעילות השונים והן בטיפול בתביעות. בנוסף לכך, אנו עסוקים במידה רבה במציאת פתרונות ויצירת שיתופי פעולה בכל הנוגע לאמצעים שונים שיכולים להקטין את הסיכון.

 

אילו שינויים הטכנולוגיה צפויה להכניס לעבודה של ביטוח חקלאי? האם היא תגביר את התחרות או שתחזק את חברת הביטוח אל מול המבוטח?

כהן חזות: בשנים האחרונות ביצענו שורה ארוכה של עדכונים טכנולוגיים אשר בעיקרם נועדו לייעל ולקצר תהליכים לטובת שיפור השירות הניתן למבוטחים – הן בתחומי החיתום ותהליכי המכירה והן בתחומי התביעות. חשוב לנו כי כלל התהליכים יהיו מהירים פשוטם ויעילים. כיום ניתן לפתוח תביעות רכב ודירה בצורה דיגיטלית ומהירה מה שמאפשר לקצר משמעותית את זמן הטיפול בתביעה, ולעיתים אף לסיים תהליך בצורה דיגיטלית מלאה.

 

כיצד אתם רואים את העתיד של יחסי חברת ביטוח-סוכנים?

כהן חזות: אין ספק כי עולם הביטוח חווה שינויים משמעותיים במתכונת העבודה ובשיטת ההתקשרות והדבר משפיע באופן מובהק גם על סוכנים. אנו בביטוח חקלאי רואים בסוכנים חוליה חשובה ומשמעותית אשר יכולה להביא ערך רב ללקוח ואנו ממשיכים לטפח את הקשר. אנו מאמינים כי הקידמה מביאה איתה התמקצעות רבה יותר ויכולת להביא ערך ללקוח ואנו כאן לסייע לסוכנים להטמעת פתרונות מתקדמים, לצד שיפור מתמיד במקצועיות ובשירות כל אלו יוכלו להיות משמעותיים מאוד בקשר עם הלקוח בכל שלבי הביטוח, החל משלב המכירה ועד לטיפול בתביעה בעת הצורך.

 

חווים מקרוב את מורכבות התקופה

"ארצה לסכם את נושא עולם הביטוח העתידי בחזרה להווה ולציין כי אנו בביטוח חקלאי חווים מקרוב את המורכבות של התקופה והקושי היומי של הקיבוצים מול עתיד מעורפל", מסכמת חזות: "אנו נהיה כאן עבורם בכל צורך שיעלה עד לשיקום מלא ומייחלים לשובם בשלום של חיילנו והשבת כל החטופים במהרה".

 



כתיבת תגובה