עתיד עולם הביטוח: בינה מלאכותית, טרנספורמציה דיגיטלית ושירות מהיר, אישי ויעיל יותר / שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח

עתיד עולם הביטוח: בינה מלאכותית, טרנספורמציה דיגיטלית ושירות מהיר, אישי ויעיל יותר / שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח

אנחנו בישראל, חייבים לאמץ את פוטנציאל החדשנות האדיר שקיים אצלנו, ולעמוד באתגר שמציבה מהפכת הטרנספורמציה הדיגיטלית. היתרון התחרותי שלנו תלוי ביכולת שלנו לא רק להסתגל, אלא להוביל. מהדורה מיוחדת לציון 30 שנים לעיתון: ראשי ענף הביטוח משרטטים את קווי המתאר של עתיד ענף הביטוח ב-30 השנים הבאות

ענף הביטוח, שנתפס על ידי רבים כענף שמרני, חווה לאחרונה התחלה של מהפיכת ענק המונעת על ידי טרנספורמציה דיגיטלית נרחבת וחדירה של טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית, אשר משנות מהיסוד את האופן שבו אנחנו מנהלים ומשתמשים במוצרי ביטוח.

מדובר בפתחו של עידן חדש: עידן שבו אלגוריתמים מונעי בינה מלאכותית יוכלו לסנן מאגרי מידע עצומים כדי לזהות מגמות, להעריך סיכונים ולהתאים פוליסות ביטוח לנסיבות הייחודיות של כל לקוח. פועל יוצא מכך, ענף הביטוח כולו יהפוך לנגיש, יעיל ומותאם אישית, ואנחנו נראה שינויים עצומים שיתרחבו בטווח הקצר, הבינוני והארוך.

בטווח הקצר, ענף הביטוח יחווה שיפורים מיידים בכל הקשור לחוויית הלקוח והיעילות התפקודית של שירותים מוכרים באמצעות הפיכתם לידידותיים, נוחים ויעילים יותר. בטווח הבינוני, ענף הביטוח יעמיק את היכולות הדיגיטליות שלו וישפר תהליכים פנימיים, כמו למשל הטמעת עזרים וירטואליים, אוטומטיזציה של תהליכים מורכבים, והעצמת הידע ויכולות השימוש של הסוכנים בשימוש יומיומי בבינה מלאכותית.

בטווח הארוך, הענף יאמץ למידת מכונות בכל ההיבטים של שרשרת הערך ויעמיק את שיתופי הפעולה עם האקו-סיסטם הטכנולוגי. אנחנו בישראל, חייבים לאמץ את פוטנציאל החדשנות האדיר שקיים אצלנו, ולעמוד באתגר שמציבה מהפכת הטרנספורמציה הדיגיטלית. היתרון התחרותי שלנו תלוי ביכולת שלנו לא רק להסתגל, אלא להוביל את מהפכת הדיגיטציה והבינה המלאכותית, גם בעולם הביטוח הן בפן הטכנולוגי והן בפן האנושי.

לצד פיתוח טכנולוגי מואץ, עלינו לזכור שהטכנולוגיה היא כלי ולא תכלית; המכונה לא מחליפה את האדם, אלא משדרגת אותו. אם ברצוננו למצות את מלוא הפוטנציאל של הטכנולוגיות המתקדמות, עלינו לשים זרקור על כוח אדם מיומן ומקצועי שיידע לנווט את המהפכה הדיגיטלית עבור השגת יעדים אסטרטגיים. על כן, חלק מהאסטרטגיה של הכשרה הוא הובלה של תהליכי עומק הנוגעים גם לטכנולוגיות בהן אנחנו משתמשים וגם לאנשים אשר משתמשים בהן, אשר ייעלו תהליכים ויקלו על הלקוחות והסוכנים.

עבור הסוכנים והלקוחות, אנחנו בהכשרה בונים ממש בימים אלו ממשקים דיגיטליים שיושקו בקרוב, ויעניקו ללקוחותינו את השירות הנוח ביותר שכולל מידע נגיש, ביצוע פעולות מורכבות בצורה פשוטה, וערוצי תקשורת ישירים עם הסוכנים ועם נציגי החברה. ככלל, הלקוחות יוכלו לצפות לפתרונות ביטוח מותאמים בדיוק לצרכים שלהם הודות ליכולת של AI לנתח מערכי נתונים עצומים, כאשר לצד כך, עיבוד התביעות יהיה מהיר ויעיל יותר בזכות פלטפורמות דיגיטליות שיאפשרו ללקוחות להגיש תביעות ולבקש תמיכה ללא מאמץ. בנוסף, הדיגיטציה של פוליסות הביטוח תבטיח גישה וניהול נוחים, ותאפשר ללקוחות לקבל החלטות מושכלות ומודעות יותר.

עבור סוכני הביטוח, הטרנספורמציה הדיגיטלית תאפשר להם לשפר את היתרון התחרותי שלהם: שירות מעמיק, אישי ואיכותי. בשביל לעשות את זה, הסוכנים צריכים להיפטר מעודף "עבודה שחורה" ומעומס ביורוקרטי. בעזרת שימוש בבינה מלאכותית, הסוכנים יוכלו לשדרג את היכולות שלהם, לנהל את תיקי הלקוחות בצורה מהירה יותר מצד אחד ומעמיקה יותר מצד אחר, ולהשתמש בתובנות ונתונים חשובים שיאפשרו להם להבין טוב יותר את צרכי הלקוחות. כל זה ייטיב לסוכנים, יחזק את נאמנות הלקוחות וישמר אותם.

כל זאת, תוך הכשרת הסוכנים ושדרוג השימוש שלהם בכלים טכנולוגיים חכמים להשגת אופטימליות מרבית, ובמקביל ליווי הלקוחות ושיפור מתמיד של חווית המשתמש שלהם.

לסיכום, אין ספק כי המהפכה הדיגיטלית של הבינה המלאכותית היא התחלה של עידן חדש שהולך לשנות מהיסוד את ענף הביטוח ואת הכלכלה הגלובלית כולה בעשורים הקרובים. בשביל לשגשג בעידן חדש זה, האסטרטגיה העסקית של הכשרה בטווח הקצר, הבינוני והרחוק היא השקעה בטכנולוגיה מתקדמת וטיפוח תרבות של חדשנות בכל ממדי הפעילות שלנו.

 



כתיבת תגובה