עתיד ענף הביטוח הישראלי / אייל בן סימון מנכ"ל הפניקס

עתיד ענף הביטוח הישראלי / אייל בן סימון מנכ"ל הפניקס

חברות אשר יאמצו את הפרקטיקות החדשות ויציעו לצרכן חווית לקוח עדכנית ומוצרים מתאימים בתמחור מדויק ואטרקטיבי, ישיגו יתרון תחרותי וישגשגו בשוק. השוק הישראלי והיצע מוצרי ההשקעה לא נותן מענה הולם עבור הצרכן הישראלי - אנחנו צופים שבתחום הזה השוק המקומי יעשה קפיצת מדרגה. מהדורה מיוחדת לציון 30 שנים לעיתון: ראשי ענף הביטוח משרטטים את קווי המתאר של עתיד ענף הביטוח ב-30 השנים הבאות

בשנים האחרונות ענף הביטוח הישראלי עובר שינויים משמעותיים שנובעים ממגמות שמגיעות אלינו מהשווקים הגלובליים. שוק הביטוח המקומי הופך בשנים האחרונות לתחרותי יותר ויותר, וחברות הביטוח נדרשות לחדש ולחשוב מחדש על הדרך בה הן מנהלות את עסקיהן והמוצרים שהן מציעות ללקוחותיהם.

עלייה בציפיות ודרישות הצרכן הישראלי, כמו גם התפתחויות טכנולוגיות מעולם הדאטה וה-Machine Learning, מהווים אתגר והזדמנות לחברות הביטוח. החברות אשר יאמצו את הפרקטיקות החדשות ויציעו לצרכן חווית לקוח עדכנית ומוצרים מתאימים בתמחור מדויק ואטרקטיבי, ישיגו יתרון תחרותי וישגשגו בשוק. הצעת ערך עדכנית ותחרותית תדרוש מחברות הביטוח לעצב מחדש את תהליכי הניהול והתפעול שלהן ולאמץ פרקטיקות חדשניות.

מגמה נוספת שמעצבת את שוק הביטוח היא התרחבות של חברות ביטוח בעולם לעולם ניהול הנכסים (Asset Management) והרחבת היצע המוצרים עבור החוסך והצרכן הפיננסי הישראלי. השוק הישראלי והיצע מוצרי ההשקעה לא נותן מענה הולם עבור הצרכן הישראלי, אשר מצפה ודורש לקבל את רמת השירות ומבחר המוצרים שקיימים בשווקים מתקדמים, ובפרט בארה״ב. אנחנו צופים שבתחום הזה השוק המקומי יעשה קפיצת מדרגה בשנים הקרובות.

מגמה שעיצבה את השוק בשנים האחרונות וצפויה להמשיך לבלוט היא העלייה בסטנדרטים של חברות הביטוח לרמת דיווח שמאפשרת למשקיעים בינלאומיים להיכנס ולהשקיע בהן. מגמה זו כוללת פרסום דו״חות ומצגות בסטנדרט גבוה מאוד ודירוג על ידי חברות הדירוג הגלובליות. מגמות חיוביות אלה יוצרות שקיפות ואמון בחברות הביטוח ותורמות להצפת ערך למשקיעיהן.

לסיכום, שוק הביטוח הישראלי עובר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות ומייצר הזדמנות גדולה עבור הצרכן הישראלי, חברות הביטוח והמשקיעים.

בנימה אישית, אני מבקש לברך את אנשי עיתון פוליסה על ציון דרך משמעותי. ב-30 השנים האחרונות פוליסה סיקר מקרוב את כל האירועים והשינויים המשמעותיים שאירעו בענף הביטוח, ותרם רבות לכל אנשי המקצוע הפועלים בתחום. המאמרים המקצועיים המתפרסמים בו מאירים ומפרשים עבור קוראי העיתון את תהליכי העומק המתרחשים בענף. הנגשת הידע המקצועי תורמת לשגשוג של החברות ולהעצמת סוכני הביטוח.



כתיבת תגובה