איך יראה ענף הביטוח ב-30 השנים הבאות? / רונן אגסי,  מנכ"ל מגדל ביטוח ופיננסים

איך יראה ענף הביטוח ב-30 השנים הבאות? / רונן אגסי, מנכ"ל מגדל ביטוח ופיננסים

בצד הצרכני, עלייה בתוחלת החיים תוביל לגידול בביקוש למוצרי ביטוח סיעודי וביטוחי חיים וחברות הביטוח יצטרכו להמשיך ולפתח מוצרים המתאימים לצרכים של הגיל השלישי. במקביל, אנו עדים לשינויים במבנה המשפחה, כמו גידול במספר משקי בית חד-הוריים וסוגים שונים של משפחות, שיובילו לשינוי בתמהיל המוצרים להם זקוקה משפחה. מהדורה מיוחדת לציון 30 שנים לעיתון: ראשי ענף הביטוח משרטטים את קווי המתאר של עתיד ענף הביטוח ב-30 השנים הבאות

ראשית, אני מבקש לברך אתכם, משפחת לביא היקרה וכל עובדות ועובדי מערכת פוליסה, על ציון 30 שנות פעילות בענף הביטוח. אין ספק שענף הביטוח הישראלי היה נראה אחרת לחלוטין ללא תרומתכם האדירה בהצפת הסוגיות הבוערות ביותר, האירועים המעניינים, האנשים שמאחורי החברות, מוצרי הביטוח המתקדמים וכמובן חיזוק מעמדם של הסוכנים והיועצים המהווים את הכוח המניע של הענף.

אם היינו צריכים לנסות לדמיין לפני 30 שנה איך יראה ענף הביטוח ב-2024, ספק שהיינו מצליחים. אף אחד לא יכול היה לחזות את המהפכה הדיגיטלית, את האינטרנט, את הרכב האוטונומי, תחומים חדשים אליהם נכנס ענף הביטוח כמו ביטוח מפני תקיפות סייבר או אפילו ביטוח לבעלי חיים. היו אלה 30 שנים גדושות, מאתגרות, אך גם כאלה שהניבו חדשנות חסרת תקדים, המשמעותית ביותר מאז תחילת התפתחותו של הענף, וגם אנחנו במגדל ביטוח ופיננסים, שמציינת השנה 90 שנים להקמתה, סקרנים לקראת העתיד לבוא.

אפשר להניח שטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית יהוו כוח רב ערך בשנים הבאות. אלה יוכלו לשמש למיון תביעות, תמחור פוליסות וחיזוי סיכונים. ניתוח נתונים מתקדם יוכל לאפשר לחברות הביטוח להציע מוצרים מותאמים אישית ללקוחות, תוך ניהול יעיל יותר של הסיכונים. כך גם טכנולוגיות הבלוקצ'יין, למשל, יוכלו לאפשר יצירת חוזים חכמים, שיפשטו את תהליך רכישת הביטוח ותשלום תביעות כמו גם לייעל את ניהול שרשרת האספקה של ענף הביטוח.

בצד הצרכני, עלייה בתוחלת החיים תוביל לגידול בביקוש למוצרי ביטוח סיעודי וביטוחי חיים. חברות הביטוח יצטרכו להמשיך ולפתח מוצרים חדשים המתאימים לצרכים של אוכלוסיית הגיל השלישי.

במקביל, אנו עדים לשינויים במבנה המשפחה, כמו גידול במספר משקי הבית החד-הוריים וסוגים שונים ומגוונים של משפחות, אשר יובילו לשינוי בתמהיל המוצרים להם זקוקה משפחה – מה שיחייב את החברות לגלות גמישות מוצרית. המבוטחים הופכים יותר ויותר מודעים ומעורבים ועם המודעות הגוברת, עולה גם הציפייה למוצרים מותאמים אישית ולשירות זמין ונוח, בכל מקום ובכל זמן.

אין ספק שנראה התפתחויות מעניינות גם בהיבט המוצרי. כך למשל, המודעות ההולכת והגוברת לשינויי האקלים יכולה להוביל לביקוש גובר למוצרי ביטוח מפני אסונות טבע וסיכונים סביבתיים אחרים. מגמת הפרסונליזציה בשירותים תמשיך לחלחל גם לענף הביטוח ונראה יותר ביקוש לביטוחים בהתאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל אדם, תוך התחשבות בגיל, בריאות, אורח החיים וגנטיקה.

הזווית הטכנולוגית, שלצד התפתחויות מסעירות ושדרוג משמעותי של אופי העבודה בענף, כפי שתואר לעיל, יכולה גם להביא לביקוש למוצרים רבים, החל מביטוח מפני גניבת זהות והנזקים הכספיים שהיא עלולה לגרום, כמו שימוש לרעה בכרטיסי אשראי ונטילת הלוואות על שם המבוטח ועד לביטוח רכבים אוטונומיים והסיכונים שהם עלולים לגרום לצדדים שלישיים.

לסיכום, מגמות טכנולוגיות, חברתיות וכלכליות משפיעות ללא ספק על אופן ניהול הסיכונים והביקוש למוצרי ביטוח, ומחייבות את חברות הביטוח להמשיך להתאים את עצמן למציאות חדשה. חברות שזיהו את הטכנולוגיה ככוח מוביל יוכלו להמשיך להציג חדשנות בפעילותן ולהמשיך להצעיד את הענף קדימה.



כתיבת תגובה