30 שנה של "פוליסה" – מבט ל-30 השנים הבאות / יהודה בן אסאייג, יו"ר מנורה מבטחים ביטוח

30 שנה של "פוליסה" – מבט ל-30 השנים הבאות / יהודה בן אסאייג, יו"ר מנורה מבטחים ביטוח

בראייה קדימה, המודעות של הצרכן עולה ותמשיך לעלות, הן לאיכות המוצר והן למחיר אותו הוא משלם ולכן על הגופים מוסדיים וסוכני הביטוח להמשיך ולהביט בראיית הצרכן ולייצר לו ערך אמיתי. מהדורה מיוחדת לציון 30 שנים לעיתון: ראשי ענף הביטוח משרטטים את קווי המתאר של עתיד ענף הביטוח ב-30 השנים הבאות

לאריה, לאורי ולכל משפחת פוליסה, ברכות חמות לרגל חגיגות 30 השנה להקמת מפעל חייכם – כל הכבוד לכם ויישר כוח.

ענף הביטוח והפיננסים עבר רבות ב-30 השנים האחרונות ואם היינו צריכים לחזות אי שם בתחילת שנות ה-90 כיצד ייראה הענף בראיה של שלושים שנה קדימה, קשה היה כנראה למצוא את האדם שהיה מדייק בכך.

בתחילת שנות ה-90, חברות הביטוח החלו לשווק את הפוליסות המשתתפות ברווחים (1992), כאשר עד אז כספי החוסכים היו מגובים באג"ח ח"ץ שהמדינה הנפיקה לפוליסות השונות.

כיום, רוב הכסף של הלקוחות והמבוטחים מושקע בשוק ההון החופשי.

חברות הביטוח לא ניהלו קרנות פנסיה – כאשר היום זה המוצר המוביל והעיקרי בחיסכון לטווח ארוך.

חברות הביטוח לא ניהלו קופות גמל וקרנות השתלמות, כאשר מי שניהל את המוצרים הללו היו הבנקים, וכיום מי שמנהל אותם הם חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

קרנות הנאמנות נוהלו על ידי הבנקים וכיום מי שמנהל אותן הן חברות הביטוח ובתי ההשקעות גם כן.

המעורבות של קבוצות הביטוח והגופים המוסדיים בכל הקשור למימון פרויקטים ברמה הלאומית היא גבוהה ביותר ובפועל הפכו לשחקן מרכזי בהקשר זה.

התחרות בענפי הביטוח והפנסיה הולכת וגדלה בכל המוצרים. אנו עדים לכניסה של שחקנים חדשים ומוצרים חדשים גם לתחום הפנסיה והגמל וגם לתחום ביטוחי הרכב, עובדה המגבירה את התחרות בענף.

היינו עדים לשינוי במוצרי הביטוח אשר משווקים לציבור, כאשר מוצר ביטוח מנהלים עם מקדם מובטח, וכך גם מוצר ביטוח סיעוד פרט – אינם משווקים לציבור.

אנו רואים פריחה של סוכני הביטוח וזאת תוך הצטרפות של דור צעיר וחדש לענף שלנו  לצד התקדמות טכנולוגית ודיגיטלית משמעותית בענף.

כל אלו ועוד קרו ב-30 השנים האחרונות….

בראייה קדימה, ל-30 השנים הבאות, כן אציין שענף הביטוח, הפנסיה והפיננסים הינו ענף תחרותי, אשר ללא ספק ימשיך לשגשג,  עם אנשים מרתקים, אשר יידע להמציא את עצמו כל פעם מחדש.

קבוצות הביטוח ובתי ההשקעות ימשיכו להיות גורם משמעותי בכל הקשור להשקעות במשק הישראלי ולפיתוחו ויהוו  גורם משמעותי ודומיננטי בניהול כספי הציבור.

המודעות של הצרכן עולה ותמשיך לעלות, הן לאיכות המוצר והן למחיר אותו הוא משלם ולכן על הגופים מוסדיים וסוכני הביטוח להמשיך ולהביט בראיית הצרכן ולייצר לו ערך אמיתי.

אני בטוח כי פוליסה תמשיך להוביל את התקשורת בענף הביטוח והפיננסים ולהמשיך להיות מעדכנת ומעודכנת בכל המתרחש בענף שלנו.

 

בשמי ובשם קבוצת מנורה מבטחים, אני רוצה לאחל לפוליסה עוד 30 שנה לפחות של עשייה מבורכת ומוצלחת למען קידום הענף שאנו עוסקים בו כולנו.

בהערכה רבה,

יהודה בן אסאייג,

יו"ר מנורה מבטחים ביטוח



כתיבת תגובה